~Livet Igenom Min Iphone~

Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 30 november 2009 20:54


Marcus kom hit efter jobbet. Runt 4 snåret. Vi har bara suttit vid datorn och sjukat oss med lite folk och haft kul.

Sen drog vi till hökarängen och hämtade lite kläder till ha då han ska sova här i natt.

Toook myys!  gulltussgosen min. Wiiiii


Har inte gjort så mycke idag. Bara slappar hemma men nå mer har jag inte gjort.

Rätt skönt att inte ha så mycke att göra efter som dagarna som vart.


Ska hålla Marcus sällskap när han badar nu. Inte ibadet utan ja sitter brevid och är lite sällskaps dam haha


kram på alla!



Marcus och jag på drottningholm

 

Av Maria - 30 november 2009 15:39

är Gynning lika snygg i verkligheten som på TV? :P


Svar:  Jag tycker hon är mycket finare på tv. Hon är ju så galet smal.

Hon är ju fin men nog tycker jag de är bättre på tv=)

Av Maria - 30 november 2009 14:44

Har små pysslat hemma idag. Har inte velat gå utanför dörren. De har vart så mycke springande nu så java skit trött i morse. När jag kom hem så la jag mig och kikade på robinson som jag missat. Började sen små plocka lite här. Bytte gardiner och annat sånt. Samlat ltie vuxen poäng idag med andra ord!  Bravo Maria!


Nu ska jag vänta på Marcus. Ska försöka pigga upp han lite efter allt som vart nu.

Vi ska försöka hitta på nåt ikväll så vi piggnar till lite båda två.

I de här skit vädret blir man ju inte överlycklig direkt..


Nu blir de teee!


Finns inte snö ute får man fixa de inne.

Gjorde denna förrut idag. Dock serr de inte lika bra ut på bild.

 

Av Maria - 30 november 2009 09:30

Kom ju på att jag sprungit förbi Tomas Brolin, Carolina Gynning, Bobby (frisören) och

Nils grundberg (blondinbellas pojkvän).

Jag har ju en liten förkärlek till kända personer hihi

Av Maria - 30 november 2009 08:53

Nuså har mammi åkt. Tåget gick halv. Jag var hemma runt kvart i 9.

En av fördelarna med att bo här att man är hemma jätte fort. Nu bor inte jag så långt från stan iofs men endå.

De va väldans tyst när jag kom in. Vad ska man pyssla med nu?

Nu har de vart fullrulle sen i torsdags. Bäst var nog Hallwylska igår. Såå intressant!


Ska försöka få nåt i magen. Matlusten har försvunnit och i natt sov ja som en kratta igen. Har sovit bra i 3 nätter men inte inatt. Får hoppas de va tillfälligt bara.

De känns som att jag sovit skit dåligt hur länge som helst men de är cirka 3 veckor.

Eller nä, de måste vara ännu mer. Jaja anyway, Nu ska jag sätta mig med tandgrejjset en stund!

Av Maria - 30 november 2009 06:41

Snart ska jag och mamma åka till centralen. När hennes tåg gått ska jag fixa en sak på stan. Som man inte gått nog där haha

Jag blir aldrig less på den här stan. Hur ofta jag än går där. Me like!

Vad jag ska roa mig med sen vet jag inte riktigt. Eller jo, jag ska sitta med tandgrejjset.

De börja brinna lite i knutarna där nu.


Nu måste jag göra mig iording!

Av Maria - 29 november 2009 20:17

Idag gick mamma och jag på juldrama på Hallwylska palatset. De va jätte häftigt.

Man fick se hur greven och grevinnan von Hallwyl för 100 år sedan firade jul.

De  va olika rum man fick gå runt i med en guide. I några rum så var de som typ lite teater. Tex. när vi var i köket så kom de en kokerska och började baka pepparkakor och pratade om hur de var att jobba där och när vi var i paradvåningen som kom en

betjänt och pratade om hur de var att jobba som de osv.

Dom gjorde de riktigt bra och jätte fina gamla kläder hade dom på sig.

En grejj som va lite kul var att de va exakt samma grejjer där nu som då.

Allt var kvar precis som när greven och grevinnan bodde där. Lite kul!



Så här är beskrivningen som står på hemsidan deras:


Ta med familjen på en inspirerande och julig familjevisning med spännande, dramatiserade inslag. I matsalen står granen klädd med julpynt från greven och grevinnans tid! Här får ni reda på hur man firade julen hos greven och grevinnan von Hallwyl för 100 år sedan. Vilken mat åt man? Hur smyckades julgranen hos herrskap och tjänstefolk? Guiden tar oss med runt i huset och i några rum lösgör sig gestalter ur det förflutna


http://hwy.lsh.se/  Där är hemsidan.


Nu har vi julpyntat klart. Förra vintern bytte ja blomkurkor och allting men jag orkar inte krångla me sånt i år. Nya gardiner, stjärnor i fönstren och lite små plock får räcka.


Ska ha lite mysfika nu me mammi såhär sista kvällen!

Vi har sammanlagt gått cirka 20 timmar på stan. Haha

Av Maria - 29 november 2009 09:22

Idag är sista dagen mammi är här. Vi ska så klart ner på stan.

Lite shopping såklart och fikande och ätande.

Jag har hittat lite små saker på H&M home eller va de heter som jag tänkte köpa,

sen blir de lite annat så grejjs ochså. Nackdelen med söndagar är att allt stänger tidigare. De gillar inte jag.


Nu blir de frukost!

Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards