~Livet Igenom Min Iphone~

Alla inlägg under januari 2014

Av Maria - 30 januari 2014 06:02

Efter att ja varit några timmar på zara lager sket ja i de då de va så otrevlig och bitchig personal. En charmkurs vore på sin plats där tycker jag!

Börjar idag på Ecoviva, en ekologisk matkasse. Kanske man kan få upp ögonen för det. Dock så ligger de lite långt bort men jag ska ta med ipaden så jag har nåt att pyssla med.

En annan rolig grejj som hänt är att jag och Niklas har fått internet.
Har inte haft internet på 5 år. Bara mobilt bredband med 10 gb gräns så de räknas inte. Iiiiiiinntteeeernet!
Jag har nästan glömt bort hur det känns att slippa hålla koll på förbrukad datamängd och kunna kolla på så mycket serier man vill.

Började kika på gossip girl igår. Guuud vilken bra serie!! Jag är fast:)

Nä måste springa till tvärbanan:)

Av Maria - 25 januari 2014 06:48

Nuuuuuuu jobbar vi!! Har förtillfället 3 jobb men så ska de såklart inte vara utan nu kör jag fram tills avslut på 2. Börjar nytt på måndag så min vecka kommer se ut såhär:
Lördag (idag) - Malmen 09.30-16
Söndag - malmen 09.30-16 W 17-22
Måndag - Zara 07.00-15.30
Tisdag - Zara 07.00 - 15.30 W 17-22
Onsdag Ledig
Torsdag - Zara 07.15.30
Fredag - Zara 07-15.30
Lördag - W 06.30 - 14.00
Söndag - W 06.30 - 14.00
Måndag - Zara 07.00-15.30
Tisdag - Zara 07.00 - 15.30
Onsdag Ledig

Brist på saker och göra, nääe hehe bara hålla i hatten!
Nu ska jag dusha och äta lit frukost:)

Av Maria - 21 januari 2014 05:58

Är påväg till jobbet igen.kommer till perrongen vid tåget och inser att mina jobb skor är hemma. Shit pommes frites! På 6 min ska jag hinna hem och tillbaka för att tajma nästa tåg.

Jag har en rosa Jacka i 2 nyanser som alla säger är lite "Victoria secret aktig". Börjar gå hemåt och inser att jag måste springa om de ska bli nåt av det här.

Likt en barbappa i rosa silke med moonboots (de är inte de jag har men de ser ut så endå på fötterna) börjar jag springa hem. Trodde jag skulle dö av! Kallt, hungrig, vart svettig, vill inte öppna jackan så jag blir sjuk, in hem ta påsen med skorna och hasta tillbaka. Drog en piruett på en isfläck och tackade publiken för applåderna och sprang vidare och jag hann till tåget!

Dagens träning avklarad kan man säga!

God morgon

Av Maria - 20 januari 2014 18:29

Så lugnt vi har tagit det idag alltså! Jag känner inte igen mig själv alls. En normal ledig dag gör jag ungefär 10000 saker i timmen och kan inte sitta still, duracell kaninen är en Backande snigel om man jämför. Jag har extremt väldigt skit svårt att vara ensam och många säger "men du får väl trääääna på att vara ensam" osv osv visst jag kan vara ensam och har bott ensam i 5 år men de är inte kul och jag kan inte slappna av ordentligt fast det borde vara tvärtom egentligen men alla är olika. Slappnar man aldrig av blir man som en gitarr sträng tillslut kan jag säga men nu är jag väldigt avslappnad:)

Vi tog en sväng på stan idag, käkade lunch på Pizza hut. Vi hade en rabble kupong så vi åt rör några korvören bara. Så bra!
Imorgon står klockan på. 04.15 och jag ska ut å jöbba mä lite. Sva även byta gym snart till Friskis så de jag går på nu inte har några pass. Typ spinning ochså sånt jag älskar. Eller det finns men de ligger 45 mins väg bort och de vill man inte åka. Friskis ligger 15 min bort. Dom har många roliga pass så nu ska häggan komma igång igen. Har även kvar massa av mitt proteinpulver från sist jag körde järnet så de ska användas. Smakar sååååååååå gott, choklad hihi hello summer 2014!

God natt:)

Av Maria - 19 januari 2014 21:04

Efter att ha jobbat torsdag, fredag, lördag, söndag, måndag, tisdag, ledig onsdag, jobbat torsdag, fredag, lördag och tillsist idag söndag kan jag medela att det är med stor lycka jag ska vara ledig imorgon. Vad ska jag göra då? Jo tvätta. På tisdag bränner vi av lite jobb igen!

Idag har vi slappat ihjäl oss sen jag kom hem. Läst, lagat mat, gjor chokladbollar, tittat på game of thrones, spelat lite iphone spel, tittat på big Bang theory m.m
Jag är tröttare än trött och ska försöka få Niklas att sluta pilla på datorn lite och se på big Bang med mig hihi de lär inte vara så svårt^^

Läste lite till ut Kaffe med rån nu innan jag började skriva. Alltså Gud vilken härlig bok!! Man ler hela tiden och man glömmer bort allting runt om en och försvinner in i deras tokiga upptåg. Underbar bok! Finnas att läsa om i inlägget under:)

Av Maria - 19 januari 2014 16:20

Kaffe med rån. Kanske det roligaste jag läst i hela mitt liv. Har kommit cirka 80 sidor in i boken och skrattat så tårarna sprutat!
Den är helt fantastisk,läs den!
Här nedan kommer både fram och baksida så ni kan se vad den handlar om :)

Av Maria - 18 januari 2014 07:14

Det slog mig nu här mitt i godaste te koppen att jag varit sambo i 3 veckor idag. Hjälp vad fort det har gått! Allt känns bara bättre och bättre hela tiden och lyckan när man kommer hem från jobbet och får gömma sig i famnen på denna fina människa är oslagbar! Snacka om perfect match:)

(Jag älskar facewarp)

Av Maria - 18 januari 2014 06:39

Har den stoooora lyxen att börja kl 10 (på W börjar jag alltid 06.00) idag på malmen men jag ska vara där cirka 09.15 och äta frukost ochså ladda. Har varit ledig en dag den här veckan, jobbar helgen, ledig måndag och sen tisdag kör vi igen. Guuud så kul:D (ja, de är ingen ironi jag tycker det är kul)
Tvn var på när jag vaknade och mitt i allt började Bananer i pyjamas. Kollade alltid på de när jag va liten, jag vile ha 2 egna tokiga bananer som kompisar. Det som sög nu var att dom var tecknade, eller animerade eller vad de heter. Skit fula bananer:(
Nu är det Scooby doo. Så sött program!

Ååhhhhhh just ja, igår åt vi tacos här hemma. Nånting som jag längtat efter i månader. De av nog i oktober eller nånstans där jag åt det sist. Fick gåshud och tårar i ögonen för det var så läskigt gott! Somnade vid 18 och sov till 06. Gissa om det var skönt.

Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards