~Livet Igenom Min Iphone~

Alla inlägg under september 2009

Av Maria - 30 september 2009 20:12

Tåget kom in till centralen 19.32 prick. Inga förseningar alls. Trots de så trodde jag aldrig att ja skulle komma hem

Sov hela dagen enda tills jag skulle åka. Förutom snabbisen ja va upp i morse.

Har jätte hög feber och satt och frossade från s-vall och hem. Lite drygt 40 mil.

Hostade och nös stup i kvarten och de är ju ingen höjdare när man har skit ont i halsen.

Satt brevid världens sötaste gubbe som gav min en halstablett och hoppades att ja skulle få sova lite på tåget.

Tack för de sötgubbe där! Han va sjuuuukt gammal.

Dock blev de inge sova för så fort ja svalde så vakna ja till..

De blev lite läsning och musik. Utan ipoden så hade de aldrig gått.


Nä ska inte sitta här och frossa bort utan nu blir de varm rispåse i sängen med en film!


Vi hörs i möra! Då ska ja försöka slänga upp lite bilder på de ja fick när pappa va här och på de ja fick av mamma när ja va där.


Ha en mysig kväll!

Av Maria - 30 september 2009 07:23

Så här sjuk var de många år sen jag va. URSHA.

Jätte högFeber, as ont i halsen och spräng röda ögon(ja får altid de när jag får riktigt hög feber) + jordens frossa.


Igår hann ja inte med så mycke som jag tänkte. Skulle gå igenom mina kartonger, har inte gjort de sen jag flyttade.

Ska få ner massa grejjer men dagen bara försvann. Hann dock lite iaf!

Sen va vi ju inte hemma hela tiden heller, bara en stund på morgonen och

sen när vi hämtade mina syskon på skolan.

Kom hem vid 9 halv 10 tiden på kvällen igår.

Mamma va ju på sjukhuset igår kväll. De va lite läskigt att va där på kvällen.

De mesta va ner släckt och de va alldeles tyst.


"Smart" som hade kommenterat. Jag är världens mest otekniskaste människa haha.

Jag provade att flytta simkortet till en annan mobil men då va alla sms borta

och menyerna va fortfarande på nåt kryptisk språk. Kan de va sim kortet de är fel på?

Menyerna har väl inge me simkortet att göra eller?

Ja kan ingenting om sånt här haha

Får gå in på nåt ställe och fråga annars.


Nu ska jag packa ihop, ta en alvedon och hoppas på att ja får sova lite innan ja ska sätta mig på tåget.

Skriver när jag är hemma!

Av Maria - 29 september 2009 07:45

De blev inte mycke sova i natt. 100 graders feber kändes de som och en hals som inte vill alls.

Inte bästa tiden att bli sjuk på. Ska snart sova en stund och sen ta tag i de som ska göras idag.

Har ingen ork alls men måste. Ja hoppas ja inte smittar nån nu bara.


Fick igång mobilen i natt. Den har börjat med något efter språk.

Bara massa krumelurer. Försökte läsa sms:en jag fått men de va ju kört. Bara massa kryptiska krumelurer.

Samma med samtalslistorna och musiken. Bara krumelurer.

Ha de hänt nån annan?

Skulle prova lyssna på en låt men då la den av Igen och nu får ja inte alls igång den. Skit grejjer!

Vem är de som sms:at? 


Håller på att frossa ihjäl  så ska ta och sova en stund nu och sen ska vi åka!

Kommer hem rätt sent ikväll så de blir ett inlägg i morgon. Får se om ja hinner innan jag åker annars kommer

de när jag kommit hem i morgon kväll.



Ha en bra tisdag!



Av Maria - 28 september 2009 16:47

Klev upp 04.00 i morse för att gröra mig klar för att åka till s-vall.

Dom här dagarna blir lite intesiva men måste få en massa gjort för sen tänker ja inte åka hit förrns til jul.

Idag va jag och mamma till birsta. Va som tiden stått still.

Fick dock lite kläder och en jätte snygg väska som livade upp de lite.

De fanns ju ingenting att göra i de där huset. Skulle kolla på kläder men de fanns ju inte en enda butik som va nåt.

Eller jo Gina tricot. Hittade ingenting dock.

Tog en sväng på waynes och fikade. Kollade på charm men de ser lika tråkigt ut nu som då så de la vi ner.

Inte ens chai latte har dom. En update karnse borde göras! Tråkigt ställe!


Sen åkte vi hem. Skulle va hemma innan 14.00 för att inte förstöra min överraskning som bestog av mig själv.

De va bara mamma som visste att jag skulle komma. Lite chockade mina syskon blev.

Lillbror skrek rakt ut och syrran tappade hakan sen blev de kramkalas. Va lite kul!



I morgon blir de en massa att göra. Ska börja med att gå igenom lite kartonger på morgonen sen

ska mamma och jag åka till mammas stuga och höst fixa lite och åka en sväng till Torpshammar och Liden.

Sedan blir de en jätte snabb sväng hem och plocka upp Sofia och björn.

Ska hinna till birsta en snabbis innan mamma ska på sjukhuset.

Hon ska vara där 19.00 på kvällen. De är sånna köer på de hon ska göra så dom måste ha kvälls öppet.

Så de blir en sen hemkomst eftersom de tar lite tid de hon ska göra.

Så tisdagen går ju iaf.

Onsdag måste vi åka rätt tidigt. Ska fixa en grejj innan jag åker hem.


Har även fått feber och as ont i halsen. Inge bra. Ska snart kika på film och sen blir de

hollywoodfruarna och karaoke ikväll me lilbror om ja inte har lika ont i halsen.


Mobilen går de inge bättre med. Lyckades få igång den idag. Hade missade samtal och sms men kunde

 inte se från vem sen dog den igen.. Värdelöst.

Loggade in på msn här och ALLA kontakter är borta. Förhoppningsvis är de bara här.

Jag hoppas dom är kvar när jag loggar in hemma på onsdag kväll.

Nu har man flyt..


Håller på att frossa ihjäl så ska bänka mig vid tv:n med en filt och te!



Av Maria - 28 september 2009 04:16

Idag är de 6 år sen du försvann. 6 år sedan jag sist hörde din röst. Du ringde på kvällen innan du gick ut

och hade jag vetat att de va sista gången jag nånsin skulle prata med dig hade jag sagt en massa saker..

Men istället blev de ett kort samtal och ett snabbt "hejdå vi hörs i morgon" men så blev de inte..

Ja kan inte fatta de än. Fast de gått så lång tid känns de som de va nyss.

Har ju haft dina saker rätt länge men de går inte riktigt in endå.

Ja undrar om man nånsin kommer förstå..

Jag saknar dig så de gör ont. Skulle kunna göra vad som helst för att du skulle komma tillbaka.

Vill ha våra äta glass sommrar som de va förrut men de kommer inte bli så igen.

Jag hoppas att du har de bra där du är och att vi kommer ses igen..

Stefan, min fina storebror,

Jag saknar och älskar dig!

Av Maria - 27 september 2009 18:31

Jag satt i vardagsrummet och grejjade lite och skulle in i köket. Och påväg igenom hallen se ja nåt svart

som kryper på golvet. I panik så står ja och skriker och undrar va de är.

Eftersom jag bor själv så va de inte så många som kunde svara på den frågan men de va en skit äcklig kuse.

Eller ska karnse säga kryp efter som i vissa ställen i sverige så är kuse, häst.

De va ingen häst i hallen utan ett äckligt kryp.

Sprang runt hela  lägenheten för att hitta nåt att slå ihjäl den/det med och de blev

en förpackning euroshopper kulör tvätt som fick rädda mig från va de nu va som låg på mitt golv och såg lite

äcklig ut. Nu vågar jag dock inte lyfta på förpackningen ifall den typ anfaller eller nåt.

Man vet ju aldrig..


De blir ingen sen kväll ikväll. Ska upp 04.00 i morgon. HUGA!

Kommer skriva i morrn kväll om varför.

Ska även försöka hinna med ett inlägg på morgon kvisten för de är en liten speciell dag i morgon.

För mig iaf.


Nä nu blir de sex and the city och nagelfix!


Av Maria - 27 september 2009 12:20

Nu har jag sett filmen. Män som hatar kvinnor. Shit va bra den va!

Jag blev nästan lite paff över hur bra den va. Måste se Flickan som lekte med elden!


Har precis fått i mig lite lunch. Tänkte ha en slapp dag idag. Har väl iofs de varje dag men idag blir de

nagelfix, bad, hårfix, ansiktsmasker och massa annat trevligt.

Blir även massa sex and the city avsnitt för att lyfta dagen ännu mer.

Är inne på säsong 3 nu. Har sett 2 säsonger på 7 dagar och då ha ja haft en del annat för mig ochså så har inte kollat

non stop om man säger så.

Ska börja de säsong 3 idag. Enda grejjen är att jag måste hitta den..Jag har sett alla säsonger en gång sen ja flyttade ner så nånstans ska den finnas.  Varför lägger man aldrig tillbaka grejjerna där man tog dom?

Mamma brukade alltid säga "kom ihåg adressen på den där" om man tog en sax eller nåt

så skulle den tillbaka på sin plats men tyvärr så funkar de inte lika bra numera hehe


Nä måste leta!

Av Maria - 27 september 2009 09:01

Igår efter svängen på stan så mötte vi upp Uffe, Lasse och Micke på Barcelona.

Drack lite och surrade. Riktigt trevligt.

Sedan åkte vi vidare till hökarängen där de blev lite förfest.

Dricka, bra musik och kuligt sällskap. En mysig kväll blev de.


När jag kom hem skulle jag se män som hatar kvinnor men ja somnade.

Hann se en liten bit men nu ska jag ta och se hela och hålla mig vaken.

Ska äta lite frukost och kika på filmen och sen börja grejja lite. Måste städa ihophär och lite sånt.


Ha en trevlig söndag!

Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards