~Livet Igenom Min Iphone~

Alla inlägg under december 2013

Av Maria - 31 december 2013 18:31

2013 går mot sitt slut och jag ska försöka sammanfatta så gott jag kan.

Hur ska man börja detta..

Lycka, hopp, hittat den stora kärleken, bytt jobb, pyssla om söta gull mamma, livskris, familj, nya möten, insett vikten av att ta hand om sig själv, träning, Karlstad, julfirande, syster tog studenten, fester, vänner, samboliv, bytt ut alla möbler mot nya i årets början, bakning och matlagning, shopping, hotellvistelser, Kvävdes nästan av allergi anfall, hittat rätt arbetsplats, Sundsvall, The big Bang theory vart min nya favvis serie, sjukhus, blev medlem i en förening, mår bättre nu än någonsin, förtvivlan, gråt, första sommaren utan att bada, plockat blommor, fick världens gulligaste svärmor med familj, Ikea, ljus, inredning, fika, mysmiddagar, promenader, långa samtal, kryssning och massa massa mer.

2014 står för mig. Mig och min fina sambo! <3

Av Maria - 29 december 2013 07:49

I skrivande stund sitter jag i personal matsalen på scandic malmen har har precis ätit frukost. Igår kom min älskling äntligen hit för att stanna. Jösses så bra de känns. Nu blir de roligare att gå till jobbet när man vet att någon är hemma när man kommer.
Igår ställe handlade vi, köpte väl hela Ica Globen i stora drag. Bakade en sockerkaka och bjöd ner grannen på fika. Himlans mysig kväll!

Nu ska jag börja jobba så dagen går fort och jag får pussa på mitt hjärta <3

Av Maria - 28 december 2013 06:19

Om 7 timmar möter jag mitt hjärta på centralen. Idag flyttar han hit:D herregud! Helt galet! Nu kan tiden få öka på de sista.

Efter att ha varit ledig i nästan 2 veckor så är de dags att jobba imorgon. Smyger igång 3 dagar sen ledig och sen kör jag igång den 4:e på nya hotellet. Ja längtar hihi
Sen är de kickoff den 7. Vi ska åka båt och ta med badkläder så de kan bli riktigt sköjjsigt.

Måste äta frukost nu:)
Bjuder på lite julbilder från mammis hus.
Hon vet hur man inreder snyggt :)

Av Maria - 24 december 2013 07:31

Julafton och vad händer då? Jo fröken Hägg vaknar med feber och ont i halsen. räcker inte min nära döden upplevelse (går att läsak inlägget under). Har druckit 2 stora koppar varm choklad och sitter nu och tittar på julkalendern med lillbror. Har missat 3 avsnitt så vi tar igen lite :)

Hörs av sen

Av Maria - 23 december 2013 06:33

Igår blev en spännande dag minst sagt. Jag, syrran och min plastpappa Palle skulle iväg och fira hans syrra som fyllde år. Kommer dit och mitt i allt så är de 2 hundar där. En boxer och en amstaff. Håll i hatten tänkte jag då jag är riktigt allergisk mot djur.

Åt smörgåstårta och tänkte att jag äter upp min bit jag precis har tagit.
Det började bränna och klia på armarna. Ser stora myggbätts liknande utslag fulla armarna.
Andningen börjar krångla så jag tar min bricanyl, inget händer.
Tänker att de kanske tar en stund då de va 150 grader varmt i lägenheten.
Äter vidare på min bit och måste puffa igen, inget händer nu heller. Tar några till men utan resultat. Säger till Palle att vi måste åka för jag kan inte andas och det svider som att nån eldar på armarna.

Vi åkte och skulle byta bil i birsta,Palle kör taxi och näste man skulle ta över bilen. När vi kommer dit får jag nästan inge luft. Paniken jag hade så vågar jag inte ens beskriva. Syrran satt brevid men ja ville inte oroa henne i onödan.
Palle frågade om vi skulle åka till akuten.sagt och gjort. In med raket fart, Blir uppkopplad till massa maskiner, får en droppnål och lite annat smått och gott men det bästa var syrgasmasken laddad med luftrörsvidgande. Jag fick nåt jätte starkt som inte ens bricanyl låg i närheten av och jag började få luft igen. Fick vara där i nästan 2 timmar med ständig koll på lungorna och andningen. Jag satt med en automatisk blodtrycksmätare i nån timme som tillslut började göra riktigt ont. Inte så konstigt när jag fick massa röda fula blodiga streck på armen. Ett streck hade blött lite såg jag när ja kom hem.
Hade jag inte haft så starka lungor som jag har tack vare träning så vet man inte hur de kunnar gå.
Jag ska aldrig sluta träna!

Dom kopplade ur mig från alla maskiner och jag fick åka hem.

Sen när jag tänker på alla gånger man "chansat" när man varit hos någon med djur för de "brukar ju gå bra". Läxan efter detta är att aldrig mer chansa och åka till någon med djur. Nu visste inte jag att de skulle vara djur som skulle komma dit.

Till er som är Jätte allergiska, CHANSA INTE!
De kan gå bra några gånger men ska de jävlas så gör de de ordentligt

Syrran va med och dokumenterande lite. Hade svårt att fatta att ja va där.
Första är precis när jag kunnat sitta upp efter syrgasmojjängen, andra är mitt tjusiga armveck och den 3:e är från den fina blodtrycksmaskinen

Av Maria - 20 december 2013 18:45

Den 28 november flyttar mitt hjärta hit från karlstad. Jag fick upp hans namn på dörren idag och kopierade en nyckel så han kommer in^^
Herregud så spännande de kommer bli. *längtar ihjäl*
Min fina älskling<3

Av Maria - 20 december 2013 14:08

Vad ska jag göra nästa vecka?

Av Maria - 20 december 2013 08:12

Ska snart iväg och lämna in min telefon på lagning. Min av och på knapp har lagt av helt. Ledsen tjej. Efter det ska jag iväg och fixa en grejj som har med det jag ska berätta senare att göra hihi
De är en bra dag idag!

Sen ska jag packa klart och handla fika till bussresan på 6 timmar imöra. Ska försöka sova så lite de går ikväll så jag kan sova på bussen. Älskar att sova på bussar och tåg ^^

Vi höra av senare *pirr pirr*
De va Disney on ice på Globen för ett tag sen. Gick till Ica och såg en stor Musse pigg på ena sidan

Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards