~Livet Igenom Min Iphone~

Direktlänk till inlägg 23 december 2013

Akuten, allergi och nålar

Av Maria - 23 december 2013 06:33

Igår blev en spännande dag minst sagt. Jag, syrran och min plastpappa Palle skulle iväg och fira hans syrra som fyllde år. Kommer dit och mitt i allt så är de 2 hundar där. En boxer och en amstaff. Håll i hatten tänkte jag då jag är riktigt allergisk mot djur.

Åt smörgåstårta och tänkte att jag äter upp min bit jag precis har tagit.
Det började bränna och klia på armarna. Ser stora myggbätts liknande utslag fulla armarna.
Andningen börjar krångla så jag tar min bricanyl, inget händer.
Tänker att de kanske tar en stund då de va 150 grader varmt i lägenheten.
Äter vidare på min bit och måste puffa igen, inget händer nu heller. Tar några till men utan resultat. Säger till Palle att vi måste åka för jag kan inte andas och det svider som att nån eldar på armarna.

Vi åkte och skulle byta bil i birsta,Palle kör taxi och näste man skulle ta över bilen. När vi kommer dit får jag nästan inge luft. Paniken jag hade så vågar jag inte ens beskriva. Syrran satt brevid men ja ville inte oroa henne i onödan.
Palle frågade om vi skulle åka till akuten.sagt och gjort. In med raket fart, Blir uppkopplad till massa maskiner, får en droppnål och lite annat smått och gott men det bästa var syrgasmasken laddad med luftrörsvidgande. Jag fick nåt jätte starkt som inte ens bricanyl låg i närheten av och jag började få luft igen. Fick vara där i nästan 2 timmar med ständig koll på lungorna och andningen. Jag satt med en automatisk blodtrycksmätare i nån timme som tillslut började göra riktigt ont. Inte så konstigt när jag fick massa röda fula blodiga streck på armen. Ett streck hade blött lite såg jag när ja kom hem.
Hade jag inte haft så starka lungor som jag har tack vare träning så vet man inte hur de kunnar gå.
Jag ska aldrig sluta träna!

Dom kopplade ur mig från alla maskiner och jag fick åka hem.

Sen när jag tänker på alla gånger man "chansat" när man varit hos någon med djur för de "brukar ju gå bra". Läxan efter detta är att aldrig mer chansa och åka till någon med djur. Nu visste inte jag att de skulle vara djur som skulle komma dit.

Till er som är Jätte allergiska, CHANSA INTE!
De kan gå bra några gånger men ska de jävlas så gör de de ordentligt

Syrran va med och dokumenterande lite. Hade svårt att fatta att ja va där.
Första är precis när jag kunnat sitta upp efter syrgasmojjängen, andra är mitt tjusiga armveck och den 3:e är från den fina blodtrycksmaskinen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 4 mars 2015 11:17

http://nouw.com/livetigenomminiphone Här bor jag nu=)

Av Maria - 4 mars 2015 08:43

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 6627329673"

Av Maria - 26 februari 2015 08:16


ska uppdatera mer snart men jobbar mycket nu. Får bara guld pass. Dvs långa pass mellan 9-11 timmar vilket gör att tid inte finns till så mycket men nu är jag ledig i 2 dagar och Niklas lillebror är här så vi ska umgås ordentligt. Han åker på söndag ...

Av Maria - 21 februari 2015 19:20


är på scandic malmen i helgen och kör frukost. Nånting mina ben inte tycker va så kul. Då bemanningen styrs av sjuka siffror så är de alltid för lite personal på 500-600 gäster så man springer och springer men endå så klagar gästerna. Man kan inte tr...

Av Maria - 20 februari 2015 08:24

känslan när man går ner i tvättstugan sjungades på "Kosmos, doktor kosmos. På en grön moped kommer här världens bästa veterinär" vad kom de ifrån? Jag som är den i världen so minst vill ha djur eller har nåt intresse plus är sjukt allergisk. Måste ...

Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards