~Livet Igenom Min Iphone~

Alla inlägg under mars 2010

Av Maria - 31 mars 2010 20:34

Huvdvärken släpper inte. 12 timmars molande i huvet= Inge skönt alls!

Trots 2 st 1 miligrams alvedon och en vanlig så hände de ingenting.

Som tur va piggade fikastunden med Stina upp lite=)

Kände dock undertiden att jag inte alls mådde nå bra.

Har nu feber, ännu mer ont i huvet, kall svettas och fryser om vart annat och mår allmännt skit. Tur de finns chai och bra sällskap som hjälper  


Nu ska jag in i dushen och sen fixa lite med företagsekonomin och kolla på True blood med ett täcke och en kopp te i soffan!


Vi får höras i morgon

Puss och kram

Av Maria - 31 mars 2010 16:31

Ha haft skit ont i huve hela dan..Åkte med Lasse runt 1 tiden till hans gamla skola och fixade lite papper och sen åkte vi till farsta för att sedan åka vidare till Anton och fika lite med han. Eller jag drack bara en kopp te och surrade lite.

Sen kom Marcus hem runt kvart i 4, så vi surrade lite med han och sen fick jag åka med Lasse till hökarängen å ta tuben hem därifrån.


Ska snart ner på stan och träffa Stina. Vi ska gå och mys fika lite här på kvällskvisten på stan.


Kom nyss hem så måste göra mig iordning och pysa iväg strax!

Av Maria - 31 mars 2010 09:52

Husmorstips 1:

Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte glassen ut.


Riktiga kvinnors tips:

Sug ut glassen igenom botten på struten, snälla nån, förmodligen ligger du endå på soffan och äter den.


Husmorstips 2:

För att hindra potatisen från att fro, lägg ett äpple i potatispåsen


Riktiga kvinnors tips:

Köp pulvermos, de håller ett år


Husmorstips 3:

När de står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd, andvänd lite kakmix istället, så blir de inte vita fläckar på den färdiga kakan


Riktiga kvinnors tips:

Gå till bageriet. Dom kan till och med dekorera kakan åt dig


Husmorstips 4:

Om du har svårt att öppna brukar, prova latexhandskar.

De ger ett grepp som inte glider och gör burköppnandet enkelt.


Riktiga kvinnors tips:

Be den "Onödiga" att öppna, medans han sitter på sin ända och ser på tv


Husmorstips 5:

Linda in sellerin i alluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och den håller sig färsk i flera veckor.


Riktiga kvinnors tips:

Selleri? Har aldrig hört talas om!


Husmors tips 6:

Släng inte överblivet vin. Frys ner de till iskuber för kommande grytor och såser.


Riktiga kvinnors tips:

Överblivet vin??


Husmorstips  7:

Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra pajen glansig.


Riktiga kvinnors tips:

På förpackningen står de inger om penslig med ägg så de hoppar jag över


Av Maria - 31 mars 2010 08:33

Vaknade med riktigt ont i halsen och huvet..Inget jag vill ha idag.

Jag vill ju gå och träna..Ska snart göra klart sista uppgiften i företagsekonomi för veckan och de sista i Hotell A.

Har tagit en alvedon så vi får se hur de går. Fick ner en kopp te iaf och en macka.

De är så sjukt störande att ha ont i halsen  


Ska bädda ner mig en stund till

Av Maria - 30 mars 2010 21:21

Vilket otroligt bra program! Har ju inte kanalen de visas på (tv4+) så jag har sett de på webb tv. Vilka människor de finns, som tex brandmän.

Gå in i ett ställe där de brinner för fullt och räddas andras liv och sätter sitt eget i fara. De är beundransvärt!

De är inte bara brandmännen utan polisen, ambulansen, allt sånt där.

Dom gör de galet bra!


Ska hoppa i säng och kika på en serie tro jag eller John Tucker must die. Den är lite små rolig.


Natti Natti!

 

Jo!

Av Maria - 30 mars 2010 19:12

Kan man få astma anfall av vädret? Japp!


Jag kan bli väldigt påverkad av värdet. Är de rått och kallt ute så kan ja känna de.

Då kan jag få ta medecin lite oftare om jag är ute och rör mig.

När jag går ut och de är -15 grader tar de tvärstopp ibland. De händer inte varje gång men rätt ofta. Brukar inte vara ute så värst mycke när de är riktigt kallt.

Även när de är riktigt varm kan jag få de lite jobbigt. Luften blir så tung-andad.

De blir inte så för alla men jag kan ha väldiga problem på sommaren när de blir sådär väldigt varmt.

Säger man att man kan få ett astma anfall av vädret så är de nästan så folk skrattar åt en. Men de är riktigt jobbigt att kunna bli påverkad av vädret för de kan man inte styra så mycket över.

Så ta de på allvar om du har en kompis/vän/släkting/familjemedlem med astma som kan få svårt att andas pga kyla/värme!


Idag på gymmet märkte jag en grejj som gjorde mig riktigt glad.

Min läkare har sagt att jag kan ta en bricanyl puff innan jag börjar träna, typ när jag byter om eller nåt för att "förebygga" så jag inte får ett sånt stort anfall när jag tränar.

Idag tog jag ingen puff innan jag satte igång.

Hände ingenting. Tränade på och fick inget anfall alls. Annars brukar jag måste ta en puff per träningspass pga anstränings astman.


Jag har ju pälsdjursallergi ochså så jag får anfall av de ochså.

Men de tar vi i morgon!


De är ju indivduellt för alla med anfall, medeciner och sånt men jag skriver utifrån mig själv, så ni vet=)



Av Maria - 30 mars 2010 17:02

Hann bara hem från gymmet och stoppa i mig lite mat så drar jag iväg på en promenix med Lasse. Efter promenixen så hängde vi lite på min balkong i solen.

Mycket mys!

Håller på att tvätta ochså. Inte mycke kvar nu!

Slängde in första maskinen kl 15 när vi knallade iväg. Man har ju endå inge att göra medans man väntar på att maskinerna ska bli klar ås de va bara skönt att gå en liten sväng.


Ska damsuga lite nu. En glasburk med lös te har ramlat ner och gått sönder så de

är te all over köket nu..  

Av Maria - 30 mars 2010 13:38

Va tvungen att åka in till stan och gå på banken. En person va tvugen att låna en slant av mig. Passade på att kolla på lite shoes. Såg 6 par jag ville ha..Ge mig pengar!


Pallrade mig iväg till Eriksdal och tränade. Mycket skönt!

Väntar på att min lunch ska bli klar, sen måste jag ordna de jag ska tvätta.

Brukar få me mig hur mycke som helst ner.

Har skit mycke sängkläder som ska tvättas idag.

Ska lägga mig på soffan ikväll när allt är klart med nya Veckorevyn som kom idag och slappa=)

Men innan dess, tvätt och plugg!

Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards