~Livet Igenom Min Iphone~

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Jo!

Av Maria - 30 mars 2010 19:12

Kan man få astma anfall av vädret? Japp!


Jag kan bli väldigt påverkad av värdet. Är de rått och kallt ute så kan ja känna de.

Då kan jag få ta medecin lite oftare om jag är ute och rör mig.

När jag går ut och de är -15 grader tar de tvärstopp ibland. De händer inte varje gång men rätt ofta. Brukar inte vara ute så värst mycke när de är riktigt kallt.

Även när de är riktigt varm kan jag få de lite jobbigt. Luften blir så tung-andad.

De blir inte så för alla men jag kan ha väldiga problem på sommaren när de blir sådär väldigt varmt.

Säger man att man kan få ett astma anfall av vädret så är de nästan så folk skrattar åt en. Men de är riktigt jobbigt att kunna bli påverkad av vädret för de kan man inte styra så mycket över.

Så ta de på allvar om du har en kompis/vän/släkting/familjemedlem med astma som kan få svårt att andas pga kyla/värme!


Idag på gymmet märkte jag en grejj som gjorde mig riktigt glad.

Min läkare har sagt att jag kan ta en bricanyl puff innan jag börjar träna, typ när jag byter om eller nåt för att "förebygga" så jag inte får ett sånt stort anfall när jag tränar.

Idag tog jag ingen puff innan jag satte igång.

Hände ingenting. Tränade på och fick inget anfall alls. Annars brukar jag måste ta en puff per träningspass pga anstränings astman.


Jag har ju pälsdjursallergi ochså så jag får anfall av de ochså.

Men de tar vi i morgon!


De är ju indivduellt för alla med anfall, medeciner och sånt men jag skriver utifrån mig själv, så ni vet=)



 
 
Ingen bild

Anonym

30 mars 2010 20:28

De är kul att nån tar upp sånna här saker=)
keep up the good work:)

 
Ingen bild

Pytte

30 mars 2010 21:21

Man har ju stått så många gånger och känns sig så dum för att man fått ett anfall för de varit kallt och folk tittar som att de va nå fel på en.
Riktigt kul att du tar upp de! =)

 
Ingen bild

Sandra

31 mars 2010 10:55

Det är nog den torra luften som framkallar anfallen, det blir ju torr luft både när det är kallt och varmt! eller vad tror du?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 4 mars 2015 11:17

http://nouw.com/livetigenomminiphone Här bor jag nu=)

Av Maria - 4 mars 2015 08:43

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 6627329673"

Av Maria - 26 februari 2015 08:16


ska uppdatera mer snart men jobbar mycket nu. Får bara guld pass. Dvs långa pass mellan 9-11 timmar vilket gör att tid inte finns till så mycket men nu är jag ledig i 2 dagar och Niklas lillebror är här så vi ska umgås ordentligt. Han åker på söndag ...

Av Maria - 21 februari 2015 19:20


är på scandic malmen i helgen och kör frukost. Nånting mina ben inte tycker va så kul. Då bemanningen styrs av sjuka siffror så är de alltid för lite personal på 500-600 gäster så man springer och springer men endå så klagar gästerna. Man kan inte tr...

Av Maria - 20 februari 2015 08:24

känslan när man går ner i tvättstugan sjungades på "Kosmos, doktor kosmos. På en grön moped kommer här världens bästa veterinär" vad kom de ifrån? Jag som är den i världen so minst vill ha djur eller har nåt intresse plus är sjukt allergisk. Måste ...

Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards