~Livet Igenom Min Iphone~

Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 31 december 2009 17:37

 

Min outfit ikväll. Allt från Gina Tricot, klocka jetset

Av Maria - 31 december 2009 14:36

Vi var på naturhistoriska och cosmonova. Vi såg Deep sea. Såååå sjukt häftigt!

Man va mitt bland hajar och massa andra knepiga djur som lever låångt ner under ytan i stora hav och korallrev. Mycke äckligt finns de som kryper runt nere på botten.


Nu invätar jag Marcus. Har inte sett han på 12 dagar. Gissa om abstinensen är påtaglig!

 Jag gillar inte att festa på nyår. Vet inte varför men jag försöker undvika de.

Ska bli riktigt mysigt ikväll. Kl 19 ska vi äta i gamla stan på Sally´s sen åker vi

till Djugården och Skansen för att fira in 12 slaget där.


Nu ska jag dusha och lite sånt. Jag kommer inte skriva nåt mer idag utan de blir en update i möra, eller nästa år om man ska vara lite petig.


Fick även veta att mammas kisse har kommit hem igen. Den försvann igår när vi skulle åka.

Han hade spytt på kvällen innan och varit jätte underlig, De hade kommit vitt skum ur munnen, han va jätte slö och ögonen stog åt alla håll så mamma släpte ut han så han fick göra sina behov men han kom inte tillbaka. Han kommer Alltid efter 10-15 minuter när de är vinter så vi trodde han hade dött men icke. Ska karnse lägga till att han är 15-16 år gammal ochså. Han lever wiiiii!


Gott nytt år på er. De är riktigt kul att se att statistiken fortfarande går uppåt! hihi

Häng me mig in i 2010. Mer fester, mer knepiga grejjer som bara jag kan lyckas me plus allt annat tok som händer i stockholm och gayvärlden!

 

Av Maria - 31 december 2009 07:17

Hur sammanfattar man 2009 på ett bra sätt?

De har varit min absolut bästa år ever! Flytten hit, hela sommarn va toppen,

alla underbara människor. Ska jag räkna upp allt kommer de ta väldigt lång tid.

De har varit ett super år helt enkelt och de ska avslutas riktigt bra.


Idag åker mamma, jag, syrran, lillbror och palle till Naturhistoriska museét och de blir en tur på Cosmonova som ochså ligger där. Har inte vart där sen klassresan i 9:an så de ska bli riktigt kul!


Bild från nån dag efter julafton. Jag va bara tvungen att känna och de va vasst hihi

    

Av Maria - 30 december 2009 20:55

Är äntligen hemma. Stannade på Hakke gård och käkade. Vi stannar alltid där när vi åker neråt. Dom har världens bästa mat! Idag blev de Entrécote med pommes och beasås. Brukar äta spaghetti med köttfärssås i vanliga fall. Finns ingen som kan göra lika god köttfärssås som dom.


Har packat upp, dushat och fikat lite med mammi och dom.

Dom ska sova här i 2 nätter. Dom åker hem 1 Januari, mammas födelsedag.

I morgon ska vi fira de nya året och mammi.


Hade fått nya veckorevyn så ska lägga mig och läsa den nu. Resten av familjen addams ska sätta sig vid tv:n. Har saknat min säng så galet mycke. Nu slipper man trängas i en en mini 90´s.


Jag skriver en rad i morgon innan vi drar ut på äventyr!


Av Maria - 30 december 2009 09:09

Som jag längtat! Idag åker jag hem efter 9 dagar i Norrland.

Jag fyller år i maj så de blir väl en tur upp då om inget annat händer.


Jag har stoora packningsproblem. Vi skulle åka en stor bil. Typ minibuss liknande

men då har värmen gått sönder så vi ska klämma i oss i en liten sketen golf.

5 personer plus täcken och väskor.

Min packning är helt sjuk. Har aldrig haft såhär mycket förrut.

Resväskan går inte att stänga sen har jag några påsar proppade med grejjer som jag inte har en aning om hur jag ska få med. De lutar åt att jag kommer få lämna lite grejjer här..Ursh

Ska ta och fixa lite så jag inet behöver lämna så mycket.


Jag skriver igen när jag är hemma!

Ha en bra dag alla!

Av Maria - 29 december 2009 10:00

Äntligen har sista dagen kommit. De var en lång vecka tycker jag. Kom hit förra måndagen. 9 dagar i skooog, wäää.

Idag blir de en tur till birsta. Tänkte hita nåt att ha på mig på nyårsafton.

Något varmt. Vi ska ju på Skansen på kvällen så vill ju inte stå där i klänning och frysa..

Ska även försöka hitta nån vettig mössa, har inte gjort de än.

Antigen ser man ut som toppen på en penis eller så ser man ut som ett troll.

Vart finns de vettiga mössor?


Ska göra mig iordning nu.

Jag kom ner i leggings och liten tunika.

Mamma: ska du gå ut i de där?

Jag: Ja,  vaddårå?

Mamma: Kolla graderna ute.

Jag: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Jag kommer frysa ihjäl!

- 27 ute.

Sprang väääldigt fort och bytte om till polotröjja och stickad bolero.


Av Maria - 28 december 2009 18:44

Tack Sanna hihi=)


Snart kommer Sandra. Har fixat fika å så nu så vi kan sitta och små äta lite och prata.

Jag har ju en del att berätta hihi

Ska bli riktigt kul att träffa henne igen. Sist var i Augusti så de va ju ett tag.

De blir bara ett kort inlägg nu. Måste ner och fixa lite till.


Ha en mysig kväll!

Av Maria - 28 december 2009 14:37

Här uppe är de redan rätt mycke snö, hörde på radion att de skulle komma ännu mer.

Tur man inte blir kvar så länge till.

Jag saknar mina butiker, allt folk, mitt favvis Gina på Götgatan å alla gullproppar.

Känns som man inte träffat nån på 100 år typ..


Mamma å lillbror fick klipptid idag, så jag åkte med dom till Kovland så tiden skulle gå lite. Blir så rastlös av å sitta här å glo på träden.


Ja ska gå och hjälpa mammi nu me mat. Potatissallad, rostbiff, vitlöksbröd och vanlig sallad. Mums!


Jag tänkte på en grejj igår när jag var i Birsta, vilken ful dalekt de är här. Har inte tänk på de förrut men de låter ju inte klokt.

De va en i min ålder som gick förbi och pratade om bilar.


"jo, män du vet gamm volvon som stog bak åt garaget till han va ju nåt så schjuukt

svårt startad. Fick ta sopa å få fram han när han skulle ut i morse för han va så snöig"


Nu karnse han va lite mer uppifrån för han lät väldans knepig.

De låter lite annorlundan är man vart borta ett tag, snart 9 månader.

Me ja tycker endå att folk här låter så väldigt bonniga när dom pratar.

Jag kan inte riktigt me de, försker undvika dialekten när jag pratar förutom

om de inte är nån kul man kan driva lite med hihi

Eller om de är nåt annat speciellt jag ska göra.

Dialekten är fin på sitt sätt iofs men endå..


Maten kallar!

Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards