~Livet Igenom Min Iphone~

Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 25 december 2009 09:49

Fick bara bra grejjer iår. Mamma lyckas alltid få med de man vill ha.

Jag fick: True Blood, Sex and the city the essensial collection+ en rosa t-shirt med samma text, jetset klocka,

Bruno banani parfym, svart-rosa träningskläder, spa-kit, en äkta Bukowski nalle skit söt,

underkläder från Change, en jätte fin tavla som lillbror hade gjort, ett halsband,

och lite andra små grejjer.


I morgon äre julafton nr 2 hos pappa. Mer paket till mig wohoo!


Vaknade med as ont ihalsen så idag blir de inte mycke gjort. Får inte vara sjuk på nyårsafton!

Nu ska jag lägga mig och titta på True blood.


Av Maria - 24 december 2009 17:14

Kom hem från våran stadsfärd idag runt halv 3. Vi yrade runt i birsta och letade kastrullet och stekpanna till nya spisen så vi kunde göra mat idag. Hittade på Coop.


Jag dissade kalle anka och kikade på Anna anka. Hade inte Simon och Tomas varit med

så tror ja inte de hade vart lika roligt. Guud så jag skrattade!


Snittarna är klara, oxfilén är i ugnen, salladen är klar och potatisgratängen ska bara värmas. Snaaart maaaat!

Har förövrigt nästan 0 julfeeling idag. Vet inte vart den tagit vägen. Tog fram min

tomteluva i morse som jag gått runt i hela dan. Tilloch med när vi åkte förrut idag.

Den är lång, röd och har massa glittriga guldstjärnor på sig. Köpte den förra året tror jag. Love it!


Ska gå till köket och kolla hur de går!

Ha en super mysig kväll!

Av Maria - 24 december 2009 08:53

Då va de julafton igen. Vart tog året vägen? De har hänt så mycke de här året så de bara poff försvann. De känns som att nyss flyttade jag ner, de känns som igår vi låg på flaten och solade. Jösses va fort de gått!


Idag blir de kyrkogårdsrally. Nästan hela släkten som ligger där ska få lite julfint ochså som inte kan vara med oss och fira.

Ska åka runt me blommor och ljus å sånt.

De jobbigaste är att Stefan (storebror) inte kan vara med.

Varje år går jag runt och funderar på julklappar sen när jag kommer på att

jag inte kan köpa nån så blir de inte lika kul..

Jag hoppas de blir ordentligt firande "där uppe".


Innan vi åker blir de gröt. Wohoo


De bästa idag är att den traditionella julmaten är fet dissad här.

Vi ska äta snittar och kött och sånt. Köttbullar, prinskorvar å annat snusk som man äter varenda år kan vi inte ens se. Bara jag tänker på smaken mår jag illa

så de ska bli kul me nå annat!


Nu ska jag ner och hjälpa mammi och fixa så man få äta nåt snart hihi


God Jul!

 

Av Maria - 23 december 2009 18:09

Dagen spenderades i Birsta. Kände att jag fick lite cellskräck. De är ju så litet.

Tänket inte på de förrut en nu är man ju van dom as stora köpcentrumen dom har hemma så de här kändes mini. Som vanligt inga butiker som var nåt så när mamma frågade vad jag ville ha i julklapp så handade vi typ halva Gina Tricot.

Hon tyckte de va bäst om jag var med och provade kläderna. Inget jag sa nej till direkt.

De blev jätte mycke! Kläderna är de enda jag vet om, resten av julklapparna har jag ingen aning om va de är.


Blir kul  på lördag å gå me pappi. Då ska här fyndas billiga kläder och skor!

LÄNGTAR!


Ikväll ska vi slå in julklappar och sånt. Har vart hemma cirka 20 min så de blev verkligen en hel dag idag. Vi tog in granen idag så vi sak väl slänga på den nå kulor å sånt.


Rihanna - Russian roulette




Av Maria - 23 december 2009 07:54

Jag ägde den låten igår på singstar. "sväger som attan, sulan på mattan, havet är djuuupt" Love that song! hihi

Vi sjöng bort typ hela kvällen så de blev inget bakande. Ingen större sorg iofs.


Har en hemlängtan ochså som inte är av denna värld. Vill hem till Sthlm nu!

Dom 2 nätterna jag sovit här har jag haft skit svårt att sova..

Men i morrn äre ju julafton, helgen ska jag sova hos pappi och sen åker vi så de går nog rätt fort. Hoppas jag..


Drar ju me the family ner och firar nyår i Sthlm me dom. Awsome!


Idag blir de en tur till stan och Birsta. Ska fixa sista julklapparna nu,

På lördag ska jag ochså till Birsta me pappi. Lääängtar!

Kommer få min nya mobil då och ett par SKOR! WIIIIII hihi

Sen ska jag få lite annat ochså. Ska bara lyckas välja.


Nu skriker magen på mig så de är väl bäst att jag går och ger den nåt så den blir tyst.


Ha en riktigt FAB dag!

Av Maria - 22 december 2009 19:14

Har grejjat typ hela dagen. Fick hjälpa lillbror att fixa mammas och palles julklapp.

Ikväll blir de inte många knop. Ska väl mest hänga vid tv:n och dricka te.

El gubben kommer kl 9 i morgon. Ingen större fara för vi ska endå åka till stan och vara där typ hela dan och fixa lite.


Nä ja orkar inte sitta här nå mer. Vi får höras i möra!

Ha en trevlg kväll!

Av Maria - 22 december 2009 14:12

De är så skit kallt! Hur man kan tycka om de förstår jag inte.

För cirka en halvtimme sen kom DHL med mammas grejjer.

Spis, Micro och espressomaskin. Så fina grejjer. Jag vill a köket när de är klart.

De blir så skit snyggt!


Nu ska vi vänta på en elgubbe som ska fixa lite kontakter och sånt till spisen.

Mamma har köpt en häll och de va nå sladdar i sjävla spisen som kom idag som

måste fixas.


Jag och lillbror ska sjunga singstar nu. Han har disney versionen.

Havet är djup är min favvis hihi

DO RE MI FA SO LA TI  Måste värma upp stämbanden innan man tar ton!

Viktgt viktigt!


Mot tv:n!

Av Maria - 22 december 2009 07:50

Resan igår gick bra. En timmes försening pga is på trappstegen men annars var de inget krångel. Skönt de iaf! Var i s-vall kl 17 och i Holm halv 7. Vi gjorde lite små grejjer innan vi åkte upp.


Mammi håller på att renovera köket. Just nu går de inte att göra så mycket där så vi ska göra klart de idag så vi kan laga mat på julafton.

De ska målas lite, skruvas ihop möbler och sättas upp lister. Allt är nytt förutom kylen och frysen. Ska ta kort när de är klart. De blir riktigt fint!


När jag vaknade i morse visste jag inte vart jag var nånstans. Blev skit rädd och slog armen i väggen och höll på att ramla ur sängen. Får sova i en 90´s säng. Jag har ju en as stor säng hemma så

de vart lite cellskeräcks varning. Alldeles för litet. Ja vill ha space när ja sover.


Nu ska jag gå ner och äta och vänta på att mammi kommer hem.

Hon kör kidsen till bussen/skolan.

De kommer bli lite dåligt med updates så ni vet me jqag ska försöka så gott jag kan!


Ha en jätte bra dag!

Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards