~Livet Igenom Min Iphone~

Alla inlägg den 28 december 2009

Av Maria - 28 december 2009 18:44

Tack Sanna hihi=)


Snart kommer Sandra. Har fixat fika å så nu så vi kan sitta och små äta lite och prata.

Jag har ju en del att berätta hihi

Ska bli riktigt kul att träffa henne igen. Sist var i Augusti så de va ju ett tag.

De blir bara ett kort inlägg nu. Måste ner och fixa lite till.


Ha en mysig kväll!

Av Maria - 28 december 2009 14:37

Här uppe är de redan rätt mycke snö, hörde på radion att de skulle komma ännu mer.

Tur man inte blir kvar så länge till.

Jag saknar mina butiker, allt folk, mitt favvis Gina på Götgatan å alla gullproppar.

Känns som man inte träffat nån på 100 år typ..


Mamma å lillbror fick klipptid idag, så jag åkte med dom till Kovland så tiden skulle gå lite. Blir så rastlös av å sitta här å glo på träden.


Ja ska gå och hjälpa mammi nu me mat. Potatissallad, rostbiff, vitlöksbröd och vanlig sallad. Mums!


Jag tänkte på en grejj igår när jag var i Birsta, vilken ful dalekt de är här. Har inte tänk på de förrut men de låter ju inte klokt.

De va en i min ålder som gick förbi och pratade om bilar.


"jo, män du vet gamm volvon som stog bak åt garaget till han va ju nåt så schjuukt

svårt startad. Fick ta sopa å få fram han när han skulle ut i morse för han va så snöig"


Nu karnse han va lite mer uppifrån för han lät väldans knepig.

De låter lite annorlundan är man vart borta ett tag, snart 9 månader.

Me ja tycker endå att folk här låter så väldigt bonniga när dom pratar.

Jag kan inte riktigt me de, försker undvika dialekten när jag pratar förutom

om de inte är nån kul man kan driva lite med hihi

Eller om de är nåt annat speciellt jag ska göra.

Dialekten är fin på sitt sätt iofs men endå..


Maten kallar!

Av Maria - 28 december 2009 10:12

Ssomnade väldigt tidigt igår. Runt 10 tiden. Kollade på Sally me lillbror.

Vi skrattade så syrran kom in och fråga vad som va så roligt. Sen började hon ochså

skratta, Sally är underbar.

Maria Ludqvist är ju helt galet bra! Heartbreak Hotell är min bästa film med henne.

ÅÅÅÅ vad jag älskar den filmen!



Jag hade så knepiga drömmar inatt. Drömde att jag var hemma hos mig och när jag vaknade så sa jag högt "äre nån som varit här och byggt om?". Sen när jag vaknat till

riktigt så insåg jag att jag var kvar i skogen hos mammi.


Nu fördriver jag tiden med min nya Sex and the city box. sååå bra!


Maria Lundqvist


   

Bilder lånade


Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards