~Livet Igenom Min Iphone~

Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Snow!

Av Maria - 28 december 2009 14:37

Här uppe är de redan rätt mycke snö, hörde på radion att de skulle komma ännu mer.

Tur man inte blir kvar så länge till.

Jag saknar mina butiker, allt folk, mitt favvis Gina på Götgatan å alla gullproppar.

Känns som man inte träffat nån på 100 år typ..


Mamma å lillbror fick klipptid idag, så jag åkte med dom till Kovland så tiden skulle gå lite. Blir så rastlös av å sitta här å glo på träden.


Ja ska gå och hjälpa mammi nu me mat. Potatissallad, rostbiff, vitlöksbröd och vanlig sallad. Mums!


Jag tänkte på en grejj igår när jag var i Birsta, vilken ful dalekt de är här. Har inte tänk på de förrut men de låter ju inte klokt.

De va en i min ålder som gick förbi och pratade om bilar.


"jo, män du vet gamm volvon som stog bak åt garaget till han va ju nåt så schjuukt

svårt startad. Fick ta sopa å få fram han när han skulle ut i morse för han va så snöig"


Nu karnse han va lite mer uppifrån för han lät väldans knepig.

De låter lite annorlundan är man vart borta ett tag, snart 9 månader.

Me ja tycker endå att folk här låter så väldigt bonniga när dom pratar.

Jag kan inte riktigt me de, försker undvika dialekten när jag pratar förutom

om de inte är nån kul man kan driva lite med hihi

Eller om de är nåt annat speciellt jag ska göra.

Dialekten är fin på sitt sätt iofs men endå..


Maten kallar!

 
 
sanna

sanna

28 december 2009 16:58

moahahaha, du som haft bonnigaste dialekten av alla jag känner häggen ;-)) men det är okej för du är så FIN! hoppas du hade en bra jul, kram kram!

http://girrlworld.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 4 mars 2015 11:17

http://nouw.com/livetigenomminiphone Här bor jag nu=)

Av Maria - 4 mars 2015 08:43

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 6627329673"

Av Maria - 26 februari 2015 08:16


ska uppdatera mer snart men jobbar mycket nu. Får bara guld pass. Dvs långa pass mellan 9-11 timmar vilket gör att tid inte finns till så mycket men nu är jag ledig i 2 dagar och Niklas lillebror är här så vi ska umgås ordentligt. Han åker på söndag ...

Av Maria - 21 februari 2015 19:20


är på scandic malmen i helgen och kör frukost. Nånting mina ben inte tycker va så kul. Då bemanningen styrs av sjuka siffror så är de alltid för lite personal på 500-600 gäster så man springer och springer men endå så klagar gästerna. Man kan inte tr...

Av Maria - 20 februari 2015 08:24

känslan när man går ner i tvättstugan sjungades på "Kosmos, doktor kosmos. På en grön moped kommer här världens bästa veterinär" vad kom de ifrån? Jag som är den i världen so minst vill ha djur eller har nåt intresse plus är sjukt allergisk. Måste ...

Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards