~Livet Igenom Min Iphone~

Alla inlägg under december 2014

Av Maria - 24 december 2014 13:29

11 julaftnar, 11 "familjedagar", 11 dagar där vi skulle va bytt julklappar, slötittat på Kalle anka för att sedan smyga in i köket och äta av julskinkan, 11 gånger vi skulle tjuv klämt på klapparna under granen, 11 gånger jag skulle stått på förmiddagen och väntat på att få se din bil svänga in på uppfarten, 11 gånger vi skulle ha haft ont i magen av allt julgodis vi skulle ha ätit. De gör bara ont i hjärtat.
Nu har de gått 11 gånger av värk i hjärtat, funderingar, ledsamheten när Man sitter och ska äta, en stol är tom som aldrig blir fylld av dig igen.
Säger man 11 år så låter de långt men de är bara 11 julaftnar, inte så mycket.

Jag satt och tittade på gamla inspelade filmer imorse och där dök du upp. Levande, skrattande, pratande. Att jag ska behöva leva utan dig. De är inte rättvist för 5 öre.

Stefan Stefan Stefan, vart är du?
Kom och fira jul med mig. Jag är trött på att fira utan dig.
Om himlen hade en rulltrappa skulle jag åka upp, plocka ner dig, ge dig en stor julkram och berätta hur enormt saknad och älskar du är.

Min fina fina storebror. Jag saknar dig så de värker i själen!

Av Maria - 23 december 2014 17:22

va hos pappa lördag till söndag, ska vara hos manna till torsdag då åker jag till stan igen. Blir alldeles för rastlös att sitta och glo in i väggen och går man ut så ser man inte en människa så pappa och Jag ska ut och käka och göra om lite hemma hos han:) myspys.
Julafton imorgon, känns som en vanlig onsdag.
Vi ska inte göra nånting speciellt utan de blir väl de hela sverige gör:)

Bilder får sköta talan

Av Maria - 14 december 2014 17:39

praktiken är slut, kursen vård och omsorg 1 är avklarat med ett godkänd betyg och jag har nu jullov tills cirka 19 januari:D

I december träffas inte jag och Niklas så mycket då jag gått till praktiken på morgonen innan han kommit hem från natt jobbet eller så har jag slutat på kvällen så vi haft en timme eller nåt tillsammans.
Jag började spåna på en julklapp. Veckan som kommer så jobbar han ända tills jag åker norrut på lördag vilket gör att vi knappt ses.

Vad ska jag ge i julklapp?
Tanken slog ner i mitt huvud som en blixt! Vi ska gå på spa. Men vart och när ska jag klämma in de? Kommer han gilla de?

Jag googlade runt och tillslut så bokade jag en hel relax avdelning som vi hade för oss själva.
Vi jobbar så mycket och hinner knappt göra nånting så nu ska vi unna oss tänkte jag. Resurser finns.

Han fick inte veta nånting förrns vi stog precis utanför dörren till spat.
Snacka om att de blev en positiv överraskning ^^
Världens mysigaste relax avdelning inredd i temat Hawaii, ett fint fruktfat ingick, juice och vatten.
Jag hade varit där i veckan och lämnat 2 cider var och en godispåse.
Vi njöt av lugnet i poolen, myste i våran lilla lounge och bara hade de riktigt jävla gött:D detta gjorde vi nu i helgen.
Bilderna följer :)
Magiskt var de!

Av Maria - 10 december 2014 11:19

jag skulle lagt upp de jag fått i min kalender idag men de tog alldeles för lång tid innan jag kom ur sängen, sen väntade disk, plock i köket, en soppa jag gjorde igår som stått och göttat sig under natten skulle ner i lådor, frukost skulle ja knåpa ihop och snart ska jag iväg på praktiken.
De är så vansinnigt sorgligt att de är sist veckan. Jag älskar de där hemmet och alla gulliga boenden.

Jag gjorde om hyllan På toaletten igår. En förebild vågade jag inte ta, de var katastrof på hyllan. Gick till Hemtex och köpte 2 förvarings lådor så inte de ser så rörigt ut:)

Av Maria - 9 december 2014 09:05

sitter och vaknar till, tittar på svenska hemliga rum och ska snart äta frukost.

Jag har fått ett stort intresse för smink och jag har hittat en tjej som heter Linda hallberg. Hon har grymma videos på youtube.
Enkelt förklarat, bra visat och extremt snygga sminkningar!
Hon är make up artist så de är riktigt kul att kolla hennes videos:)

Idag ska jag köpa en julklapp till mig själv, sminkborstar. Har börjat lär mig hur mycket bättre sminket blir av att använda penslar/borstar till foundation och concealer tillexempel.

Imorgon öppnar jag min 10:e lucka i min body shop kalender och tänkte göra ett inlägg med de jag hittils fått, jag kan säga att jag är nöjd med varenda grejj:D

Av Maria - 8 december 2014 22:34

1. Vem är din bästa vän? Mamma<3
2. Vad har du för skostorlek? 37-38
3. Brukar du skratta för dig själv? Ja varje dag :P
4. Vilket är ditt favoritnummer? 25 och 26^^
5. Vad var det senaste du åt? Spaghetti och köttfärssås
6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då? Oj, nån snygg blandning mellan rosa och lila
7. Hur är vädret just nu? Grått och kallt
8. Vem var den senaste personen du pratade med i telefon? Mamma
9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet? Händerna
10. Tv eller dator? Tv:)
11. Favorit TV-program? Big brother, paradise hotel, bonde söker fru och massa andra
12. Har du några syskon? Ja tre stycken.
13. Längd? 164,5 cm den där ,5 är viktig!
14. Hårfärg? Färgat mörkbrunt^^
15. Ögonfärg? Melerade
16. Använder du kontaktlinser? Nej
17. Favorit högtid? Öhm de är väl nu man ska säga jul och allt men jag har ingen favorit nu. När man va liten va de jul
18. Favorit månad? April
19. Har du gråtit någon gång utan någon anledning? Jag de har jag nog
20. Vilken var den senaste filmen du såg? Frost
21. Favoritdag på året? 26 april, då vart jag och Niklas tillsammans<3
22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt? Nej nej
23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)? Vet inte, aldrig provat
24. Kramar eller kyssar? Bägge hihi
25. Choklad eller vanilj? Choklad
26. Har du tattueringar? Nej men jg hoppas jag har de snart
27. Vad lyssnar du på just nu? C/o segemyhr i bakgrunden på paddan
28. Är du kär i någon kändis? Näe
29. Vilka böcker läser du just nu? Alla av Sophie kinsella
30. Piercingar? 4 i öronen:)

Av Maria - 5 december 2014 21:59

Jag känner mig som en blodtörstig dinosaurie som inte ätit på flera dagar och desperat letar efter mat. Mina damer, ladies, det är mens vecka!!
Svullna tuttar, svajande humör, ett desperat sug efter ALLT. Jobbigaste veckan i mitt liv.
Svullen i hela kroppen av och till, jag känner mig som en vattenmelon med kläder. Vilken vardagsglamour!
Nu ska jag äta macka, dricka te, äta glass och choklad. Stor jävla punkt.
Stackars lilla sambo<3

Av Maria - 1 december 2014 18:57

Jag har letat efter en alcogel till händerna som inte luktar WC anka. Alla luktar skit. Till min stora lycka så är de första december och jag fick öppna lucka 1 i min enorma bodyshop adventskalender och vad dolde sig där??

Jo denna    Den kunde inte ha kommit mer lägligt! Jag ser fram emot lucka nr 2 imorgon ^^


Våran 3:e familjemedlem kom idag. Herkules, våran robotdamsugare. Varför har jag inte skaffat en sån förrut?  Den är magisk!

Den har 2 borstar ochså så när han åkte vid listerna så får han med sig allting som ligger och mummar sig i kanterna.

In under skostället och fixar och lämnar de rent och fint.

Duktig bubbis Som Morran skulle ha sagt (Morran och Tobias i svt, världens grymmaste serie med Robert Gustavsson och Johan Rheborg)


Nu står en kladdkaka i ugnen. Jag ska praktisera kväll imorgon så där ska jag baka lite åt de boende, jag vart alldeles paff när dom wsa att man fick baka och fixa. De blir nåt lättuggat så inte lösgommarna far iväg. En saftig sockerkaka kanske=)  


De är en dag imorrn å!


Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards