~Livet Igenom Min Iphone~

Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 21 december 2009 08:51

De är cirka 3,5 timme kvar tills tåget går mot norrland.

Jag säger inte att jag ska åka hem utan att jag ska åka upp.

Hem de är här. I sthlm asså.

De är lite synd att jag bor så litet, annars hade jag tagit mer mammi och dom å firat jul här. Dom följer med mig ner sen och firar nyår här. Blir riktigt bra de!


Runt 11 åker jag inåt. De är fortfarande inte plogat här så de ska bli väldigt intressant att släpa en väska som väger alldeles för mycke, till tunnelbanan.

Jag  ska möta min moster kl 12 på centralen. Hon ska skicka med julklappar,

när jag endå ska uppåt är de ju dumt att skicka på posten.


Nä nu måste jag kolla packningen. Hinner nog göra de typ 100 gånger innan jag ska åka. Blir alltid så fundersam på vad jag glömt. De är ju inte bara att åka och hämta om  de är nåt kvar. De är ju en bit, eller typ 40 mil eller nå sånt.


Jag updaterar inte förrns ikväll så ta de lugnt ute i snön idag så hörs vi då!

Ha de!



Stockholms fjollan entrar Norrland

 

Av Maria - 20 december 2009 21:47

Ursh så tragiskt.. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6322529.ab

Min bästa film med henne är Smekmånaden. Vilken är eran?



 

Av Maria - 20 december 2009 18:58

Millie Small - My boy lollypop

Den låten har jag gått och sjungit på medans jag rivit ut garderoberna och letat nåt vettigt att ha på sig kommande vecka. Graninge kängorna och helly hansen går fet bort,

vill inte se ut som nå tok inte. De blir nåt lite chickt så de syns vart man är ifrån haha

Nä gud va illa de lät. Skulle dock aldrig ta på mig helly hansen om de va de sista och enda som fanns kvar. Gick hellre naken!


Jag är på mössa jakt. De fulaste man kan ta på sig men ja vill inte att håret ska bli knas

så fort de snöar. De är ju ingen hit! Måste hitta en snygg. Kan inte ta på mig va som helst. Ska ta mammi till hjälp. Helst en grå eller vit nån liten söt en.

Den ja hade förra året är alldeles för stor. Bara fladdrar runt på huve. INTE FINT!


Marcus kommer hit vid 9. De blir avskeds te..Kommer inte träffa nån förrns typ efter nyår buhuu..De blir ett nytt super år känner jag i mina väder knän! 2010 here i come!


Med hjälp av Radio 107,5 Stockholms enda dansgolv ska jag nu torka golven. Jippie  

Av Maria - 20 december 2009 14:19

Jag har ångest över min packning. Skulle behöva minst en väska till. Har 2 nu men ska försöka minska så de blir bara en. Kommer ju ha en liten handisväska ochså.

Jag känner inte för att släpa runt massa väskor iall snö som är här.

Av nån skit dum anledning så plogar dom inte trottoarkanten på min sida vägen utan bara på den andra så de lär ju se lite kul ut när jag ska få till tunnelbanan i morrn

över snövallar å skit. Halt är de ochså.. Sommaren, vart tog du vägen?


Julklapparna är klara. Köpte de sista idag. Pappa ska få jätte fina praliner från NK.

Köpte ett gäng olika, dom ser så gaaalet goda ut så ja hoppas jag får smaka hihi

Vad resten får kan jag inte skriva här efter som mammi brukar läsa och då brukar alltid

nån fler kika så de får ni veta efter jul.


Nu finns bilder från gårdagens fest på Littlecandygirl.bilddagboken.se

Kika in!

 

Nu återgår jag till min packning.

Höres!

Av Maria - 20 december 2009 09:17

Igår blev de lite julmys/förfest i Hammarby Sjöstad. Mycke roliga människor och  massa tok som vanligt hihi

Kom dit runt halv 9 tror jag på kvällen med Ulf, Lars och en kille som heter Krille.

Satt och surrade medans vi inväntade resten av vårat gäng.

Nicklas, Tomas, Stina, Marcus och Krille. Marcus hade med en kille som heter Anton.

 Trevlig prick som vart hos mig en gång och druckt te.

De kom en massa andra ochså. Riktigt roliga människor. En kille hade med sig en

chiuaua (stavning?) som var typ de sötaste jag sett. Trodde ja skulle svimma!

Alla busade och lekte med den och den blev helt galen, lill mini vovven.


Runt 12 snåret blev de taxi till Zipper. Wohoo!

Träffade en massa folk där som de va ett tag sen man såg. De blir alltid nån

varje lördag som man hittar som man inte sett på rätt länge.

Killen som åkte med Ulf, Lars och mig hade vart typ dragshow dansare om jag inte är helt ute och cyklar.

På dansgolvet så slänger han runt me mig och drar några moves och lyfter upp mig och grejjar. Flyger runt som en docka. Galet rolig blev kvällen iaf!


Nu ska jag ner på stan och fixa lite. Åker ju till skitsvall i morgon  

Vi höres senare!



Av Maria - 19 december 2009 13:39

Har fått förgylla denna skit jobbiga dag. Lite skratt fick man. De där me sova var

bara fet glömma. Så fort jag la mig ner så började ja må skit illa.

Kan inte äta nu heller. Är lagomt skakis och sjukt hängig men de blir väl så antar jag

när kroppen inte fått i sig nåt på nästan 18 timmar och de som lyckats komma ner i magen tog sig ut lika fort igen.


Sune iaf, jag bara älskar Rudolf! Vad gjorde man utan han.

Hans roliga kommentarer och sjukt förvirrade sätt. Han är Underbar den mannen!

Av Maria - 19 december 2009 10:08

Den sjöng Mathias Holmgren på Hiv-galan på Patricia för nån vecka sen.

Jag fastnade för den direkt.


"Tänk om jag dör nu i natt, vad du skulle ångra att

vi inte reste til New york som vi sagt i 4 år.

Tänk om jag voltar av vägen i morgon,

du skulle ångra alla nätter som varit som den här.

De gör ont att vara kär"


Den är såå bra!

 

(Bild tagen av mig)

Av Maria - 19 december 2009 08:57

Med min tur så har jag åkt på nån form av kräksjuka. Jag hoppas verkligen den är

borta på Måndag morgon. Har ingen lust att sitta på ett tåg i 3,5 timme och må illa.

Har i stortsett inte sovit nåt alls i natt. Har mer eller mindre bott på toaletten.

Ska försöka äta och se om de stannar kvar sen blir de soooova! Ögonen hänger

till knäna..Nästan.

Nån som ska hitta på nåt skojj idag/kväll?

För min del blir de hålla sig hemma. Sånt här brukar väl smitta rätt bra om jag inte minns helt fel. Wäää


 

(bild lånad)

Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards