~Livet Igenom Min Iphone~

Alla inlägg den 28 november 2009

Av Maria - 28 november 2009 20:32

När mamma och jag var på skansen förrut idag så regnade de.

Jag skulle fälla upp mitt paraply och lyckas fastna med vanten längst upp på paraplyet.

När jag skulle försöka dra loss fingret så rycker jag av paraplyet på mitten.

Hela situationen var så sjukt rolig. Där står jag med ena delen av paraplyet dinglandes från vanten, delen som var uppfälld och andra delen dinglar från ena handen

då jag satt de där bandet som hänger längst ner runt handleden.

Jag och mamma skrattade så tårarna rann och folk som gick förbi började skratta.

Tillslut fick jag av mig vanten så mamma kunde lirka loss den från ena paraply delen och sen åkte den i soptunnan.


Igår när jag och mamma skulle ut på stan och kika innan vi skulle äta på kvällen så

såg vi några som ställt upp typ stånd runt plattan.

De va nåt tyskar som stog där me massa roliga grejjer och mat.

Då säger mamma jätte seriöst -Åå kolla där finns de "canpakes".

De va kört, skratt anfallet gick inte att stoppa. Jag nästan låg på marken och skrattade.

Hon hade vänt på Pancakes. Nu vet ja inte hur de stavas men endå.

Vi kan skratta tills vi ligger på marken och tårarna sprutar!


De va så sjukt roligt. De är svårt att berätta så att de blir lika roligt men

ni får se va ja kan lyckas me iaf!


Nu blir de lite skvallertidningsläsning och smälta maten!

Av Maria - 28 november 2009 16:09

Skansens julmarknad var enligt mig värdelös. Fanns bara massa tok ja inte fattar att folk köper. Vi va där i cirka en timme sen drog vi till stan. Var och fikade en snabbis med Marcus som ochså va inne.

Vi gick sedan vidare och köpte julsaker åt mig. Kom hem för en lite stund sen.
Ska fixa lite här nu. Upp med lite stjärnor och sånt så man får lite jul feeling iaf.


Ikväll ska vi åter in till stan och käka. Får se vad vi slår till med den här gången.

Jag har ett galet sug efter pizza. De är nog 4 månader sen jag åt en.

Men vi får se!


Nu blir de lite pyssel!

Av Maria - 28 november 2009 09:01

Idag styg jag och mamma stegen mot Skansen. Vi ska gå på julmarknaden som är där.

Den tror jag kan vara rätt mysig.

Vi lär nog bli där ett tag misstänker jag. Både mamma och jag brukar springa runt som

yra höns och titta på allt.

Sen blir de nog en sväng till stan. Jag måååste köpa smink. Gjorde de för ett tag sen iofs men de fattas lite.


Sen fick jag typ världens (enligt mig) snyggaste jacka igår. Ska lägga upp en bild

så fort jag får tid. Blir nog ikväll eller i morgon.


Nu ska jag äta upp min gröt och sen drar vi!

Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards