~Livet Igenom Min Iphone~

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Maria - 1 januari 2010 21:37

Mammis kisse mår dåligt igen. När dom kom hem idag så låg den bara. När han skulle gå så skakade hela han ochså skrek han rätt ut sen gömde han sig under en säng och blev liggandes så still och rätt länge så dom trodde han dött.

Andningen rosslar och han rör sig nästan ingenting och ibland så låter han väldigt knepigt. Han har inte ätit sen morgonen dom åkte, i förrgår alltså.

Han som har vart och eldat medans dom var borta har gett han mat men han har inte ätit så han är smal som en mask fick jag höra nyss när jag pratade med syrran.

Lite mjölk har han fått i sig men inte mycket.

Ska han ligga sådär så tycker ja de är bättre han får "vandra vidare".

Vi har ju haft han i 13 år så de kommer ju bli jobbigt. Han är ju runt 15 år så de är en gammal man. 

De är skönt på ett sätt att jag inte är där. Då hade de nog blivigt ännu jobbigare.


Efter en väldigt skön dag så ska jag hoppa i säng. I morrn ska jag ner på staaan.

Guu va jag har längtat! Fick presentkort på Kicks av pappa så ska köpa lite små grejjer.


Nä sov gott nu så hörs vi imöra!

Av Maria - 1 januari 2010 16:47

Fick ju första säsongen i julklapp. Mamma hade en dvd över som jag fick ta. Har varit utan de sen jag flyttat ner så de blir skönt att kika på film utan att andvända datorn.


De har varit en riktigt skön dag. Inte gjort nånting, bara slappat. Kikat på massa filmer och pysslat om mig själv me lite goa Lush grejjer.


Dagen ska sluta bra ochså tillsammans med Bill, Sookie, Tara och alla andra i Bon Temps. True Blood here i come!

Av Maria - 1 januari 2010 11:51

Ensam hemma. Och va skönt de är. Efter att ha spenderat 11 dagar med folk så är jag väldigt glad att få va själv. Jag blir galen om jag ska vara upp i folk hela tiden.

Nu blir de ett bad. Fick ju massa grejjer från Lush i julklapp. Badbomber, dushgrejjer och sånt. Sen ska jag lägga mig i sängen och kika på True Blood tänkte jag.

Har fått riktigt ont i halsen..Vaknade typ 100 gånger i natt av att de gjorde as ont att svälja. Ursh!


Jag älskar ju Lush och deras grejjer. Ni kan gå in på http://www.lush.se/ . Badbomberna är underbara. Den som inte provat Måste göra de.

Mina favvisar är Think Pink, Honey Bee och Big Blue.

Dushcremen Yummy, Yummy, Yummr gör verkligen så man duschar i en stor jordgubbssmoothie. SÅ BRA!


Nu ska jag köra igång min Ego-dag!


 

Av Maria - 1 januari 2010 08:49

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja, en hel del men stört är flytten till Sthlm
2. Höll du några av dina nyårslöften?  Ja, Att jag skulle lämna Sundsvall
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? No
4. Dog någon som stod dig nära? mjo:/
5. Vilka länder besökte du? Inget..
6. Är det något du saknat år 2009 som du kommer att ha år 2010? Inte vad jag kan komma på
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 4 April, Flytt dagen
8. Vad var din största framgång 2009? OJ, bra fråga
9. Största misstaget? Kommer inte på något.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Förkyld har man ju vart
11. Bästa köpet? Min dator och tågbiljetten till flytten
12. Vad spenderade du mest pengar på? Fester
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Alla sötploppar till vänner
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Sarah Dawn Finer - Im moving on
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Sååå mycke gladare
16. Vad önskar du att du gjort mer? inte vad jag kan komma på.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Ingen aning.
18. Hur tillbringade du julen? Hos mammi
19. Blev du kär i år? Näe, eller jo i Sthlm. Får man gifta sig med en stad?

20. Favoritprogram på TV? Andra avenyn och paradise hotell<--BEROENDE
21. Bästa boken du läste i år? De va många de
22. Största musikaliska upptäckten? oj, vet inte
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? fick massa bra grejjer
25. Något du önskade dig men inte fick? Fick allt ja ville ha
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? den hade redan firats så ja gick nog på stan:P  ovanligt-näe
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Näe, mitt år var perfekt
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? lite små fjollig sådär
29. Vad fick dig att må bra?   så galet mycke så den listan hade blivigt skit lång
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Persbrandt kommer alltid toppa den listan
31. Vem saknade du? Storebror:/


Ha en super bra dag såhär första dagen på året hihi

De ska jaag!

 



Av Maria - 1 januari 2010 08:00

Hade världens underbaraste kväll igår! Den kunde inte ha blivigt bättre.

Vi kan börja med maten. Oxfilé Wellington med madeirasky och oxsvanssås med rotfruktspuré. Så underbart galet gott! De borde alla prova.

Efterrätt, Har ingen aning om hur man stavar men de var en kopp choklad dom påminnde om en muffin med väldigt mjuk varm choklad innuti, en sked med vaniljgalss brevid och nån frukt jag inte vet vad den heter. De går inte att beskriva hur gott de va!

Vi var på Sally´s i gamla stan. Dit borde alla gå!


Runt halv 10 åkte vi till Skansen. Fick plats längstfram till höger vid scenen. Stog typ 4 meter från "Oberg" i Beck.

Lagomt till vi kom började dom repetera nyårsgrejjset så vi fick de 2 gånger. Inte helt fel. Synd bara att de va bara knepiga låtar.

Opera killen och dom som höll på med elden tyckte jag va bäst.

De va så galet med folk. Har aldrig sett så mycke folk på ett och samma ställe förrut.

Sen blev de hemfärd när vi kikat på massa raketer och sånt. Dom var inte dåliga heller.

Jösses va fina dom var!


Sen blev de hemfärd. Var hemma runt 2 snåret. Somnade utan problem.


Vad ska man göra 2010 års första dag? Nån idé?

Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards