~Livet Igenom Min Iphone~

Alla inlägg under oktober 2009

Av Maria - 21 oktober 2009 12:11

Lyckades få igång mobilen i morse helt utan krångel. Chockad blev jag. Den gör inge annat än jävlas numera.

Precis när ja startat den så ringer pappi. Han ville bara kolla läget och sen fick ja en liten slant.

Vet ni va ja gjorde då?

Ja klädde på mig snabbt som attan och ilade in till stan och kikade lite och sen köpte jag med mig lunch hem.


Asså guud va jag älskar kappahls Vintage kläder. Dom är ju så galet fina! Provade massa och blev lite kär.

Sen förgyllde mammi min dag med att när hon kommer ner så ska ja klippa mig.

Så fort vi satt ett datum ska jag gå och fixa klipptid. Äntligen bli av me håret.

De bara hänger där och de går inte att göra nåt med de. Då tycker inte jag de är någon större mening med att

ha de, så de får ryka.

Sen mitt i all iver så springer jag nästan in i Katarina Everlöf på plattan trappen.

Hon bara log och sprang vidare. Henne ser ja rätt ofta. Alltid riktigt snygga kläder och ser på topp ut.

Varför lyckas inte en annan med de?


Nu ska ja försöka ta tag i städningen

Av Maria - 21 oktober 2009 08:02

Med damsugaren..Ska städa idag. Har damråttor så stora att dom anfaller snart. Ursh.

Måste dammtorka och grejja lite. När man tittar ut så känns de som en bra dag. De är alldeles dimmigt och grått..

Jag hoppas de blir lite bättre sen när ja ska ut och gå.


Har en uppgift ja måste skicka in till min lärare ochså som ja tänkte få klart idag.

Sen ikväll är de True Blood, Southland och Efterlyst.

Nackdelen är som 2 första går samtidigt så en får ja kika på dagen efter.


Nä nu blir de frukost!

Av Maria - 20 oktober 2009 20:53

Ikväll blir de livet är en schlager och massa te!  De är nog världens bästa film. Jag blir alltid så glad när jag ser den.

Så mysig! Den filmen har allt, Bra musik, Bra handlig, En transa, och massa snygga kläder, asså allt är bra i den filmen!

Jag lyssnar mycke på RnB och sån musik men schlagern är inte långt efter.

Ska göra iordning te och sånt nu och sen blir de movie tajm!



Handen på hjärtat, vem kan lova
Att man kan stå för allt som man sagt
Jag blir förändrad i din närhet, styrd av en osynlig makt
Handen på hjärtat, vem kan säga
Att det är sant att ensam är stark
Vem kan mot strömmen av din kärlek, segla sin båt utav bark
Jag har ett liv och vill leva det nu
Och med handen på hjärtat, mitt liv är du



 
Av Maria - 20 oktober 2009 18:37

Ja måste nog vara sista människan som fick veta att om man blandar vin och typ sprite (läsken sprite, ifall nån förstår fel. man vet ju aldrig) så blev de "en dagens".

Fick veta de i lördags. De slog mig nu.

Lite koll man har asså!

En annan grejj jag snöat in lite på är bada. Jag badar nästan varje kväll.

Har ett skum som gör vattnet rosa hihi

Och de blir MYCKE skum. Vilket jag gillar.

Jag brukar alltid läsa och ha mitt headsett inkopplat i mobilen så ja kan lyssna på radio. Headsettet är ju antennen.

Har alltid på 107,5 Stockholms enda dansgolv. Love it!

Och ett glas is te brevid. FAB!


Dom här dagarna utan micro har inte vart kul..Jag är beroende av min rispåse på kvällarna.

De är helt sjukt vad jag fryser på kvällarna. Ursh

Nu ställe när ja ska sova så fyller ja 2 liters flaskor med hett vatten och lägger i sängen.

Enda nackdelen är att de gör ont när man råkar lägga sig på dom när man sover och vaknar till.

De är ochså därav jag badar en hel del. På med varmaste som går och ligger där tills ja är knall röd.

Man ser ju lite kul ut när man kliver upp.


Nu blir de lite tv tittande!



Av Maria - 20 oktober 2009 16:27

Jag har snöat in lite på hans musik. Tycker han är rätt bra faktiskt.

Nån fler som lyssna på han? 

Är de ingen som vet nån musik som liknar hans? 

Där dom sjunger på italienska eller spanska. Jag tycker spanska är de finaste språket som finns!

Sitter ja på tunnelbanan och hör nån prata spanska så ramlar ja nästan av sätet..

Så fint!


Säg till om ni vet nåt liknande Eros!


Av Maria - 20 oktober 2009 15:35

Ja lyckades somna om i morse. Kikade på simpsons, hann bara med 1 avsnitt sen minns ja inte så mycke mer.

Skönt va de iaf!

Vaknade runt halv 12 snåret och började plugga lite. Kände att ja började bli lite hungrig och kikade på klockan,

då va den 15.01 Shit va tiden flög iväg!


Nu ska jag äta, kika på andra avenyn och sen blir de en liten promenad tro ja.


Pratade med Pappi för en stund sen. Han undrade hur vi skulle göra med julklapparna i år.

26 december ska jag sova hos han (han jobbar julafton) så då ska vi åka till Birsta så får ja välja själv.

Har redan börja tänka ut lite grejjer. Längar. Kan inte tiden gå liiite fortare.

Ska även kika på ginza lite. Har några filmer jag vill ha ochså.

Sen måste ja börja kolla efter en mobil ja vill ha som FUNGERAR.

Blir snart tokig på den jag har.

Nu kan man inte ens lägga ner den för hårt på bordet för då stängs den av.

Ska köpa siden kudde och bära runt den på så karnse den inte dör hela tiden.


Well well, Nu ska jag äta!

Av Maria - 20 oktober 2009 07:11

Vaknade till nu och va jätte pigg. Ursh aldeles för tidigt. Ska ta in datorn till sängen och kika på film och

hoppas på att ja lyckas somna om ett tag till.

Tänkte sätta mig och plugga lite senare och sen måste jag handla. Har nästan inge mat kvar. Råttorna skriker i skafferiet.


Ska fixa lite och äta nu och sen blir de fiiilm!


Av Maria - 19 oktober 2009 18:47

Jag tänkte tillägna ett inlägg till min mamma.


Hon är den man kan vända sig till med vilket problem som helst. De finns alltid tid över.

Oavsett vad man gjort så finns hon alltid där och hjälper till och kommer med råd.

Jag kan ringa mitt i natten på helgerna när jag ska hem från nån fest eller så och vill ha lite

sällskap i telefon och hon låter alltid lika glad även om klockan är 04.00

Mår jag dåligt så är de mamma jag ringer till, pratar en stund och sen är allt på topp igen.

Utan mamma vet ja inte va ja skulle göra riktigt.

Vi kan prata om allting och de skrattas jämt. Vad som än hänt så lyckas vi alltid ha ett skratt över

för att lyfta en jobbig situation.

Jag har inte mått så där jätte bra på sista tiden men mamma har hjälpt mig.

Fast hon är nästan 40 mil bort. Min klippa.

Det finns ingen som känner mig som min mamma, ingen som varit lika stort stöd.

De finns ingen som förstår mig och hur jag fungerar på samma sätt som hon.

Jag skulle kunna skriva en hel bok.

Vi tänker nästan lika, gillar nästan samma saker och ibland när vi ska ringa varann så kan de tuta upptaget i båda ändarna. Då ringer vi precis samtidigt. Tro mig, de händer flera gånger i veckan att de blir så.

Eller att hon kan sitta och tänka på mig ochså ringer jag och tvärt om, vi säger samma saker i mun på varann osv.

De är lite kul.


Fina lilla mamma

 

Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards