~Livet Igenom Min Iphone~

Alla inlägg under oktober 2009

Av Maria - 15 oktober 2009 23:22

Sköterskan idag sa att man kunde bli VÄLDIGT öm efter man fått sprutan. Först trodde ja inte de va så farligt

men de gör verkligen ONT i armen..Gahh

Hon stack mig ganska högt upp och de känns ner till armbågen. Men de va helt normalt så de är ju bra de iaf.

Bara täcket råkar snudda till så göre as ont..

Få hoppas ja sover som en gris i natt så ja inte vaknar. Har ju en fet bula på andra armen sen

allergi sprutan i måndags så de blir till att sova på rygg eller mage haha


Ska nu till tonerna av Håkan världens underbaraste finaste Hellström göra mig klar för att gå på dejt med John Blund.


Sov gott alla!


Av Maria - 15 oktober 2009 20:19

Ja tog mig en promenad till gullmars förrut eftersom de endå är så nära. De går att åka tunnelbana ochså men de kändes lite onödigt. Vaccineringen gick jätte fort. Den skulle börja 17.00 men dom körde igång kvart i.

Ja kom runt halv 5 tiden. Fick fylla i en hälsodeklaration och lägga de i en låda med massa andra. Sen kom de

2 olika läkare och tog 6 st var från högen och jag hade tur att ligga rätt högt upp så ja kom in rätt fort.

Vi va 6 personer som fick sätta oss i en stol var som stog som i ett led så man såg in i ryggen på den framför.

Sen gick de 2 sköterskor och gav oss en spruta och sen va de klart. Tog 5 min max.

Ska dit om 3 veckor igen för en andra dos sen är de klart.

Man kunde få lite feber och svullnad och rodnad på armen så får se vad som händer.


Ja hade pratat med Marcus innan. Vi bestämde att de skulle bli lite myskväll. Han, jag och Daniel.

Dom mötte mig på vårdcentralen och sen gick vi och hyrde film och köpte karra.

Eftersom ja inte har nån dvd så tog dom med sig en. Eller skulle. Vi fick åka till hökarängen och hämta den

för dom hade glömt den. Sen blev de fiiilm och mys!


Nu har som rört sig hemmåt så ja ska duscha och sen invänta Inlåst!

Av Maria - 15 oktober 2009 09:09

Idag ska ja vara lite seriös och gå på bibloteket. Dels för att jag måste kopiera mina gymnasie betyg och för att

ja måste leta en bok om munhälsa.

Tänkte sitta med de idag så ja får så mycke som möjligt gjort. Sen kl 16 äre vaccinering.

Hade sån tur att de va på gullmarsplan. De är gång avstånd dit från mig. Nära och bra!

Skönt att få de ur världen ochså.  Sen får vi se vart dagen tar vägen.


De vart så tomt på stan sen Souk stängde. De är inte riktigt samma utan de..

Ja älskade Souk. De fanns allt där. Mysigt att gå runt och kola. Gallerian är okej men de fattas nåt där.

Kan inte säga vad men nåt är de..


Nu blir de dushen och sen ska ja dra iväg!




Av Maria - 14 oktober 2009 22:27

True blood får vänta tills i morgon. Började kika på Southland och är helt kär.

Lite för att Ben Mckenzie är med. Så galet het. Han är ju läskigt snygg i The Oc men som polis..Jösses!

Hur kan man se så bra ut?

Ja gillar iaf den nya serien. Spännande och riktigt bra!

Nån fler som kikar på Southland/The Oc?

Av Maria - 14 oktober 2009 20:28

Onsdag är min bästa tv kväll. Efterlyst och True Blood! Bill..Ojojoj Guuud så het han är!

Ska göra massa te och äta mitt favvis naturgodis. Winermandel och mandel med choklad och kanel.

De är ju så sjukt dyrt så de blir sällan. Tycker de är godare när man äter de rätt sällan.

Blir inte lika less på de.


Läste en grejj i metro idag som ja kände att jag blev lite upprörd över.

"Stans kaniner skjuts, Blir till värme"

"Tusentals vilda kaniner skjuts varje år i Stockholm, Kadavren mals ner och blir uppvärmning"


Ja kände att jag blev så sjukt arg när ja läste de! Hur f*n kan man elda upp kaninerna för att få värme?

Är de ett värdigt slut på ett liv?  De borde väl finnar nåt annat sätt att få värme ifrån.

De här kändes mest grymt mot dom stackars kaninerna som fått sätta livet till för att sluta som värme..

Visst att man måste skjuta dom för att de finns så galet mycke, Okej de kan ja ta för man skjuter ju älgar och björnar med men just de dom gör efter åt..Gahh. Jag tycker inte de kändes så kul..

Nä ursh ja blir bara arg nu känner jag!

http://www.metro.se/2009/10/13/47367/har-blir-stockholms-kaniner-villavarm/ 

Där är artikeln.

Nån som tycker nåt annat?

Skriv gärna isf!


Nu ska ja göra iordning te och lite sånt till efterlyst.





Av Maria - 14 oktober 2009 15:01

Idag va ja till Miroi. Äntligen slut på de. Åkte in till stan en sväng efter de och kikade. Hittade konstigt nog ingenting.

Lika bra de för de är öken i plånboken och kommer nog vara de ett tag framöver.

Har endå allt ja behöver.


Har pluggat lite. De fanns väldans massa man inte hade en susning om i munnen.

Visste ni att om man tar en sockerbit i munnen så blir saliven sötare än ett

glas sockerdricka. Ja lägger ner socker så mycke de går nu känner ja.

Finns hur mycke mer som helst som va riktigt intressant att läsa och mer kommer de.


Måste på affärn men de blåser så skit kallt så ja skjuter upp de hela tiden. Att ja inte gjorde de när ja

endå va på stan. Klant jag!


Nu satt jag och kikade på plastkirurgerna och hörde massa surr igenom väggen. Lyssnade och då kollade

grannen på samma program. Grannen har alltid tv:n på max volym.

Han/hon va även på samma ställe i avsnittet som jag.

Sammanträffande där!


Nu blir de till att stoppa nåt i magen som kurrar väldans mycke.


Av Maria - 14 oktober 2009 09:35

Låg och kikade på film i sängen igår. Somnade runt 11 tro ja och vaknade vid 2 och hade jordens huvudvärk

och så sjuuukt ont i magen. Fattade ingenting. Kunde inte somna på 3 timmar. Värmde min råspåse jag har

och slängde i mig alvedon. Kikade lite på film och hoppades att de skulle gå över.

Somnade runt 5 igen. Hade skit ont men somna gick iaf. Vaknade kl 9 hur pigg som helst

och inte ett spår av nattens krämpor. Skönt!

Jag som ska åka till stan sen. Kan ju inte gå runt där och ha ont.


Ska även på Miroi idag. Blev ju inget i måndags. Måste få ett papper påskrivet annars blir de inga pengar förrns i början på november och de blir liiite sent.


Ja håller även på att få ett bryt på min mobil..Dom gånger ja får igång den så hinner ja typ ringa mamma och

medela att allt är okej sen lägger den ner. Gahh!

Msn eller facebook är säkrast om man vill ha tag i min just nu. Eller fram till jul iaf.


Nu blir de frukost sen ska ja dra iväg!

Av Maria - 13 oktober 2009 17:59

Nu har jag fått min vinterjacka. Något skönt. Dock så va den väldigt stor. Ja ser precis lika dan ut men de karnse är

materialet eller nåt som töjt sig lite. Den får duga tillsvidare iaf.

Fick även min topshop halsduk och min mössa med blomman på som ja flitigt andvände förra vintern.


Nu sitter jag och kikar på Simon och Tomas. Älskar dom asså! Vet inte vad mina kvällar hade vart utan dom 2.

Ska plugga lite sen ikväll ochså. Är lika bra att köra på så man blir klar nångång.

Behöver inte köpa böcker heller för allt finns på internet så där spara ja en slant. Tur de!


Ska även vaccinera mig mot svininfluensan på onsdag eftersom jag är i en riskgrupp pga

astman. Skönt att få de gjort med.



Ska kika vidare nu!


Dom är så Underbara!



Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards