~Livet Igenom Min Iphone~

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Maria - 19 oktober 2009 18:47

Jag tänkte tillägna ett inlägg till min mamma.


Hon är den man kan vända sig till med vilket problem som helst. De finns alltid tid över.

Oavsett vad man gjort så finns hon alltid där och hjälper till och kommer med råd.

Jag kan ringa mitt i natten på helgerna när jag ska hem från nån fest eller så och vill ha lite

sällskap i telefon och hon låter alltid lika glad även om klockan är 04.00

Mår jag dåligt så är de mamma jag ringer till, pratar en stund och sen är allt på topp igen.

Utan mamma vet ja inte va ja skulle göra riktigt.

Vi kan prata om allting och de skrattas jämt. Vad som än hänt så lyckas vi alltid ha ett skratt över

för att lyfta en jobbig situation.

Jag har inte mått så där jätte bra på sista tiden men mamma har hjälpt mig.

Fast hon är nästan 40 mil bort. Min klippa.

Det finns ingen som känner mig som min mamma, ingen som varit lika stort stöd.

De finns ingen som förstår mig och hur jag fungerar på samma sätt som hon.

Jag skulle kunna skriva en hel bok.

Vi tänker nästan lika, gillar nästan samma saker och ibland när vi ska ringa varann så kan de tuta upptaget i båda ändarna. Då ringer vi precis samtidigt. Tro mig, de händer flera gånger i veckan att de blir så.

Eller att hon kan sitta och tänka på mig ochså ringer jag och tvärt om, vi säger samma saker i mun på varann osv.

De är lite kul.


Fina lilla mamma

 

Av Maria - 19 oktober 2009 17:14

 

Där är min topp ja köpte idag.

Den är inte creme/vit utan bara vit.

199 kr.

Enkel och snygg!

Av Maria - 19 oktober 2009 16:27

Skulle kika lite på tv när ja kom hem men de slutade med att ja somnade i soffan. Eftersom dom höjde dosen

idag blev jag väldigt trött. De är ju så jätte skönt att somna i soffan med tv:n på. Love it!

Ska försöka göra nån mat. Tror de blir kalpos på burk och mos med tomater och gurka till. Mums de!

Tar sammnlagt 5 min att göra. Bra för mig som verkligen inte gillar att laga mat.


Ikväll blir de Sveriges fulaste hem. Jag älskar ju Simon och Tomas. Underbara! Nån fler som ser på de?

Sen blir de roast på Berns. Har nog aldrig skrattat så mycke som när ja sett de.

Där fick dom till de!


Nu ska ja vara lite huslig, Diska och laga mat.

Tar gärna fler Smoothies recept UTAN banan!


Ska prova ditt recept lill mostra. Den verka jätte god. Tack för de!

Ja hoppas de inte dröjjer allt för länge tills vi ses igen.


Mot köket!

Av Maria - 19 oktober 2009 16:24

 

Var in och kikade på denna idag ochså. Rätt så enkel med snygga detaljer.

Klackhöjd: 9,50 cm
Skafthöjd: 35 cm
Skaftvidd: 38 cm

Pris: 599 kr

Vart: Din sko

Av Maria - 19 oktober 2009 16:00

 

Den här tycker jag är rätt okej. De finns även en stövlett liknande variant på den.

Jag har haft den i ett inlägg för inte så länge sen


Klackhöjd: 13 cm
Skafthöjd: 39 cm
Skaftvidd: 37 cm

Pris: 699 kr

Vart: Din sko

Av Maria - 19 oktober 2009 12:11

Allt gick bra på sjukhuset. De gick att höja dosen så med lite tur så är ja uppe i fulldos om 2 veckor.

Ska tillbaka 2 nov så får se hur de går då..


Ja va klar vid 9 snåret så jag tog en promenad till stan. De tar ca en timme så va inne i bra tid!

Kikade runt och hittade en tröjja på Gina tricot. Den liknar siden och är vit/cremé frägad med snörning i ryggen.

Köpte med mig mat från sandy´s så ja slapp laga nåt hemma.


Nu ska ja plugga lite sen få ja se vad som händer!

Av Maria - 19 oktober 2009 06:07

Ska vara på sjukhuset kl 8 och de ös regnar..Ursh.

Tänkte gå in till stan sen och kika lite. Ska sen hem och plugga vidare.

Har inte direkt nå större planer idag.

Fixade naglarna igår men de vart inte så jätte bra så ska göra om de idag.

Tänkte även hitta nån bra hårinpackning.


Jo sen om nån har nå bra smoothie recept UTAN banan så släng in de!

Skulle bli glad då. De är ju enkelt och lätt att göra.



Nä nu måste ja hoppa in i dushen!

Skriver mer sen när jag kommer hem

Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards