~Livet Igenom Min Iphone~

Alla inlägg under maj 2009

Av Maria - 13 maj 2009 19:23

Ledig idag. Skönt.

Bestämde med Micka att vi skulle ses idag. Sagt och gjort de gjorde vi.

Vi åkte ut till ikea och kikade lite med 2 till som jag inte minns va dom heter.

Chockade va?  Minnet asså..

Knallade runt där och såg mycke jag ville köpa men de blir när LÖNEN dimper ner. Ursh så roligt de ska bli mitt i allt tråkiga (syftar på Rut).

Kommer karnse bli så att vi åker ner 1 eller andra juni så 

begravningen eventuellt blir 3 juni så får se hur de blir. 


Ska jobba i morgon kväll.

Tänkte försöka hinna en sväng till tjalla malla och sara larsson. Så söta

butiker.  Karnse en sväng till min absoluta favorit butik men som är liite dyr. Men ska karnse köpa en jätte söt plånbok. Får se hur de blir.


Ska lägga mig och kika på tv nu:)

Urban Outfitters


Av Maria - 12 maj 2009 23:11

Fick veta i morse att lilla söta Rut dött igår kväll.

Hon var sambo med min morfar som dog för ca 10 år sen. 

Har varit hos dom sedan jag var liten varje sommar och dom hade även en 

stuga inte så långt från där mamma bor så dom brukade åka dit ibland ochså.

Hon bor i småland, lite utanför Jönköping. 

Kommer bli väldigt konstigt att inte åka dit på sommrarna nu..

Blir nog att jag åker med mamma och dom dit om 2-3 veckor på begravningen.

Ursha känns som att de varit lite för mycke sånt.


På jobbet var de lite små tråkigt..Va väldigt, väldigt lite folk.

Jag, Ellie och Ella provade skor i ca 1 timme och gick runt och jämförde och grejjade. Va lite roligt så man fick nåt annat att tänka på.


Åkte sedan hem och väntade in Marcus och Crille som kom hit och kollade

på Eurovision songt contest utagnings grejjset.

Malena gick vidare. Lite kul iaf. Håller lite på Finland jag.

Dom har såå bra låt.


Ska försöka ta mig in till stan i morrn och gå på banken och fixa lite små grejjs och karnse in handla nåt litet.

 Får se vad som händer!


Häj

Av Maria - 11 maj 2009 20:20

Håller jag på att läsa nu. Började i morse och är snart klar. 14 år till salu

heter den. Måste bara läsas. Så hemsk men såå bra. Går inte att lägga ifrån sig den när man väl börjat läsa. KÖP


Gick jätte bra på jobbet idag. Va typ inge folk alls. Jag och Cathrine drack te respektive kaffe bakom kassan och surrade i 3 timmar. Jag jobbade 16-19.

Vi gömde kopparna så ingen kund skulle se dom.

De va rätt skönt med en lugn kväll när jag ska jobba 10-19 i morgon

sen är jag ledig onsdag och torsdag. Skönt!


Ska äta nudlar nu och kolla lite på sex and the city i väntan på spårlöst!


Höres!

Av Maria - 11 maj 2009 06:56

Ska åka till järfälla kl 8. Så tidigt. Svimmade nästan när klockan ringde 06.00

Skriver lite längre fram om vad jag ska göra där.


Får se om jag hinner på stan en snabbis. Behöver ett linne från gina tricot

så antingen idag eller på onsdag när jag är ledig. Jobbar hela dagen i morgon.

Ska hem senare och svida om och sen åka och jobba stängning 16-19.


Ikväll blire bara slappt. Tar cirka 1 timme och 20 min för mig och komma hem

så man är rätt seg.


Ska göra mig iordning nu!

Av Maria - 10 maj 2009 18:50

Jobbade igår 10-17. Gick super!

Åkte sedan hem och åt och dushade och fixade mig lite för att

sedan styra stegen till hökarängen och göra mig helt klar där.

Blev lite förfest med roliga människor, bra musik och en del dans!

Sen på kvällen gick vi till Libra<3

Stina och jag började med varsin tequila. Mumma de!

Sedan blev de dansgolvet resten av kvällen.

Vi stog på libras scen och på deras jätte stora högtalare och dansade järnet.

Va även några transor där. Ni kan ju gissa vem som stog lite nära och kikade på dom moihihi Dom är så häftiga.

Efter lite dans och transa spaning åkte jag hem vid 2 tiden.

Började jobba kl 12 så ville vara pigg. Känns inte som nån jätte hitt att komma trött och seg till jobbet när man är så pass ny.


Idag har jag ochså jobbat. Ska öven göra de i morgon och på tisdag. Money to me!

Tänkte ta ett bad nu och sen lägga mig och läsa och slappa lite


Ciao!


Grattis på 31 års dagen Stefan<3 Jag hoppas dom firar dig ordentlig där uppe:D Saknar dig nåt så otroligt så de går inte att beskriva..

Av Maria - 9 maj 2009 08:00

Åkte in rätt tidigt till stan igår och kikade runt lite. Va öven och klippte mig. Blev jätte nöjd! Efter de så ringde Christine och frågade om jag kunde komma in och jobba stängning. Så klart!

Jobbade 16-19. bättre än inget iaf. hihi


Sen på kvällen åkte jag till tomas med flera. Där blev de grillning, trevligt folk och musik. Några skulle ut men efter som ja börjar tidigt så hoppade jag över de men ikväll blite lät utgång! Ska köra gärnet kväll wohoo!


Ska göra mig klar nu. Jobbar 10-17. skön dag!

Av Maria - 8 maj 2009 00:18

Eller nästan iaf. Har varit på bio ikväll med Tomas och Nicklas.

Såg haunting in conneticut Va såååå bra och såååå läskig!

De va första gången jag skritit på en bio och verkligen hoppat ur stolen.

Men de va riktigt roligt. Ska lätt köpa den när den kommer ut på dvd.

Ingen tvekan där inte.


Var på stan med Stina idag. Knallade runt och fyndade lite små grejjs.

Blev så klart en chai ochså!


Senare blev de ikea Nicklas och Marcus. Kom hem med mattor, handdukar, ljus och lite små plock. Trevligt Trevligt.


I morgon får jag se va som händer. Ska iaf ut på daglig promenad sen så får de blir som de blir!


Trevlig kväll/natt!

Av Maria - 7 maj 2009 08:18

De va längesen jag var så här glad och mådde så här bra.

Bara som att slippa gå och lägga sig på kvällen med ont i magen för man vet inte när man kommer få ett jobb eller en inkomst är helt fantastiskt.

Känslan när jag vaknar på morgonen och inser att jag faktiskt klarat allt de här.

Jag tog min väska och åkte och visste att de fanns folk som trodde att jag snart skulle vara tillbaka för "här nere går de ju inte att göra nånting"

Ni anar inte hur bra de känndes då när jag fick jobb och att allt funkar

betydligt bättre här ner. 

Nu är allt på topp!


Annars.

har ställt mig i bostadskön idag. Lär ju ta tid men jag står där iaf. Bättre än att inte göra de.

Idag blire en sväng på stan. Fick lite pengar i födelsedagspresent av Pappi:)

Ska på pashion idag på bazar. Dom har 25% på hela sortimentet så man karnse kan fynda lite där då. hoppas ja iaf  hihi


Ska snabb dusha nu och sen gå in till stan. Hurtigt värre!


Ha en jätte mysig dag!


Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards