~Livet Igenom Min Iphone~

Alla inlägg den 7 september 2010

Av Maria - 7 september 2010 23:42

Jag har snöat in på Hoffmaestro har jag märkt. De är inte alls min typ  av musik men attans va bra dom är! En kille på jobbet har spelat  den skivan och

första gången var de "stäng av oljudet"  men när skivan gått några gånger så

började jag gilla musiken    


Listen to this:

http://www.youtube.com/watch?v=5J2cCc1eZBw

http://www.youtube.com/watch?v=7Hz_J82f_dI&feature=related

Av Maria - 7 september 2010 22:20

Idag på jobbet kom vi in på ämnet, Vad är meningen med livet?.

Den frågan tycker jag är lite som att fundera på vad som finns bakom stjärnorna.

De finns många olika svar och funderingar. Vänner tycker jag är lite meningen.

Vad skulle vi göra utan dom? De hade ju blivit väldigt tråkigt lixom.



Man kan ju ha Vänner och Vänner.

De finns Dom med stort D :

Dom som stannar kvar fast man tabbar sig,

Dom som verkligen lyssnar,

Dom som man kan luta sig emot om man behöver,

Som stöttar och hjälper,

Aldrig lämnar en i sticket, 

Dom som ser att man mår dåligt,

En sån som man absolut inte kan vara utan,

Den som man kan lita på vad de än gäller,

En riktig vän skäller inte på dig om du gör fel,

Dom som ser en när man känner sig osynlig,

Ochså är de ju dom som är svårast att hitta.


Jag har hittat mina, har du?


Sen finns de ju dom som:

Aldrig hör av sig förutom när dom har nåt problem och behöver hjälp men inte kan lyssna på andras problem,

Dom som inte märker om man är närvarande eller inte,

Dom som inte bryr sig alls om hur man har de eller dyl, osv.


Jag brukar fundera på hur man vet att man har en Vän med stort V men

de märks. Man vet när man har en!


De finns en person som vet precis allt och de är mamma. För henne kan jag berätta saker jag inte kan säga till nån annan och sen 3 st som jag kan säga allt annat till ang vissa grejjer, känslor, tankar och sånt man måste vädra ur sig ibland. (dock så säger ja inte så mycke sånt längre men ja vet vilka ja kan vända mig till om jag skulle behöva) Jag tror ni vet vilka ni är  

De låter lite knepigt men de är inte så knepigt egentligen.

De är ju inte alla man kan prata seriöst med..


Well well, nog om detta. Ska snart ta och sova!


Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards