~Livet Igenom Min Iphone~

Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Maria - 9 juli 2009 20:06

Vi började dagen på Titanic museet. De va otroligt spännande.

När man kom in fick man en liten apparat med siffror på och och ett par hörlurar sen när man kommer in i sjävla utställningen så är de bilder med nummer och montrar med grejjer. Så tex går du till bild 1 och monter A,

och trycker på 1:an så får man höra historier om bilderna och sakerna i monter A.

De började från titanic byggdes, lite om systerfartygen, viktiga personer och så klart när de sjönk. De fanns föremål från båten. Bland annat en av bilderna var ett bild på en sal på båten och där va ett stort fönster inringat med rött. Då låg exakt samma fönster i en monter brevid. De enda skadan va en spricka längs ner. Riktigt häftigt.  Sen fanns de gamla brev, biljetter, klockor, bilder och massa annat. De kan ja verkligen rekomendera att man går och kikar på!



Efter de drog vi till Grönan. Tyvärr så regnade de men de stoppade inte mig och syrran från en sväng med kvasten. Jag älskar den hihi

Blev lite lotter och grejjer och sen lite fika innan vi åkte vidare till kaknästornet.

De va så mycke folk där så vi åkte aldrig upp men de va kul att åka dit och kika lite iaf. Har inte vart där på säkert 7-8 år tror jag.


Ikväll blir de bara lugnt. Mamma och jag ska ner och kika på stan i morgon.

Och så klart en tur på Chokladkoppen. Mitt absoluta favvo fik i Stockholm

som ligger i gamla stan.


Nä nu ska ja vara lite social här!


Ha en jätte mysig kväll!

Glöm inte kommentarerna. Ser att de är väldigt mycket läsare vilket är super kul!


kaknästornet

Av Maria - 9 juli 2009 08:20

Igår va de jätte lugnt på jobbet. Skönt iofs. Vid halv 7 när jag surrar med en tjej så dyker mamma upp. Happy Happy!

Hon passade på att köpa ett par skor vi har på rean.


När jag slutade åkte vi hem hit så dom fick tömma bilen och lite sånt

och sen gick vi ner på kina restaurangen vi har i samma hus och käkade.


Idag ska vi på slottet och titanic museumet. Där ska de finnas 100 orginal föremål från båten så de ska bli kul att se!


Nu måste jag göra mig klar!

Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards