~Livet Igenom Min Iphone~

Alla inlägg under januari 2015

Av Maria - 15 januari 2015 18:07

de blev en spontan bio dejt ikväll. Fick bio biljetter av jobbet för ett tag sen som tack för att jag ställer upö varenda varenda helg så nu ska jag njuta av dum och dummare 2 med Hjärtis  

Av Maria - 14 januari 2015 17:50

vi åkte på kryssning i söndags då Niklas fyllde år. De va så himla mysigt. Lite folk, god mat, häng i relax avdelningen, goda drinkar och bra musik:)
De var ett band som hette The Ledgends på båten. 3 killar som imiterade Elvis Presley, Jerry ler Lewis och Roy orbison.
De är ingen musik jag sätter igång hemma direkt men vid ett sånt här tillfälle kan de vara kul.
De man brukar se i Elvis imitationer är små feta gubbar i för trånga kläder som inte kan sjunga men så såg vi dessa.
Jag levde inte på 50 talet men nu har jag varit där.
Dom såg exakt ut som dessa 3 herrar! Jag vart alldeles jätte chockad!
Dom sjöng som dom, på bildskärmen kunde man se att dom rörde sig exakt som dessa gamla legender, jag vart helt ställd:)

Av Maria - 9 januari 2015 21:04

imorrn ryker granen och julstjärnan, gardinerna får sitta kvar till den 25:e. Beställde nya gardiner från jotex som kommer så de känns onödigt att flyga upp och ner i gardinstången när de bara är typ 2 veckor kvar.

Jag älskar shabby chick och ska försöka peta in lite mer av de i lägenheten. Jag vill inte bo efter raka linjer och 2 färger. Mer mys^^

De ska visst bli storm och typ 15 centimeter snö imorrn så jag har bakat "nyttiga" chokladbollar med kesella och kolakakor så man överlever ^^

Av Maria - 7 januari 2015 17:00

Var de för en vecka sen man skulle stå och lova sig själv att träna 14 gånger i veckan, sluta med godis, bullar, kakor med mera, göra flotta resor, tjäna pengar som gräs, ha de bästa av allt osv osv. Kanske de.

Jag blir så trött på dessa nyårslöften. Varför lova massa saker som bryts 1 månad senare? De slutar vara i besvikelse, ja vet inte hur många deppiga inlägg man springer på på facebook i början på februari.

Kan man inte bara glida med, leva och må bra istället för att begränsa sig?

Begränsningar är de värsta jag vet. Jag vill ha alla möjligheter öppna om jag får för mig att jag vad jag vill.


Mitt nyårslöfte (Ooops ett löfte) är att inte lova nånting utan vakna och se vad som händer.

Enjoy the ride lixom.


Som min älskade Håkan Hellström säger

Ge ingen tid till ånger
Det blir bra vad som än kommer

Vi firar 14 år i år Håkan och jag.  Jag kan inte tänka mig livet utan hans musik


"ja men va fan han sjunger ju falskt" säger folk. Avundsjuk eller, säger jag.

De är ju Håkan som är Håkan och tack gud för de. Kolla bara på hans ullevi konsert! Lite lätt utsålt.

Alla artister har ju sin charm och man kan inte älska alla här i världen.


 

 
Av Maria - 6 januari 2015 13:15

fullmånen ställde till de inatt. De gick inte att somna. Lyckades vid halv 3 inatt att slockna. Vaknade 8, åt frukost och laddade för en långpromenad och sen handling.
Niklas sover så de va grymt tungt att bära hem grejerna själv men som den självständiga kvinna man är som klarar man biffen!

Har precis ätit en omelett med skinka, kalkon och rödlök. Magiskt!
Ska snart sortera tvätten från igår, färga håret och pyssla lite.

:)

Av Maria - 6 januari 2015 08:30

Min sol på dagen, min måne på natten

Av Maria - 5 januari 2015 22:55

de är nåt magiskt med fjärilar

Av Maria - 5 januari 2015 15:51

Måndag. Tog en promenad vid 10 tiden på förmiddagen i en timme. De va så skönt så man kunde skippat mössa och vantar.

Grejjade runt lite hemma sen vid halv 12 ringde grannen så jag gick dit och vi skulle fika lite. De blev 3 timmar. Vi kan inte sluta prata:P

Drack typ 3 koppar te. Tack gud att man knappt har socker i^^


Ska snart marinera kyckling till dagens middag.

Vitlöksmarinerad kyckling file med sallad. Längtar!


Ska snart börja tvätta. Jag tycker de är skit mysigt att vara i tvättstugan och hålla på, de är väl min inre tant som pratar hihi

Tänkte även börja kolla resor över jul och nyår. Jag har alltid sagt att jag måste åka hem över jul men jag orkar inte frysa där uppe nå mer. Jag åker alltid upp en gång på sommaren, kan man fira jul i juni?

Nu får de räcka med detta påklistrade trams, de blir nog roligare med jul när man får barn senare. Vi sticker utomlands istället jag och Niklas. Nästa nyårsafton ska jag sitta i klänning med en drink i handen eller glida runt i en pool :D ÅHHHHHH     



Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards