~Livet Igenom Min Iphone~

Direktlänk till inlägg 8 november 2014

Jobbhelg och blodprov

Av Maria - 8 november 2014 14:10

Var på vårdcentralen i torsdags så halva mitt ansikte rycker. Små typ muskel/nervryckningar under ögat ner vid munnen och på hakan på höger sida. Jag blir knäpp snart! Har haft så sen i mars men alla säger att de är stress och jag har knappt fått lämna prover den sprang jag på en grym läkare som ville ta prov på allting i blodet. Ryckningarna har suttit i kontant nu i 4 veckor, dom brukar komma och gå annars. Någonting ju fel, men vad? Jag är inte stressad eller mår dåligt på nåt vis. Kanske onormalt trött men de är mycket i skolan och en del jobb så de kan ha sin naturliga förklaring.
Man kan bli ganska irriterad om nån sitter och hets petar en på armen och vägrar sluta. Så har jag det i ansiktet, under huden konstant. De jobbiga är att de börjar synas rätt väl att de rycker så jag tuggar alltid tuggummi så syns de inte så mycket vid munnen och ja tittar lite snett med vänster sida "framåt" så ingen ser direkt på höger. Folk glor ju så jävla mycket när nånting inte stämmer.


Ihelgen jobbas de flitigt. Jobbade kväll på Wellington igår, frukost på malmen i morse, kväll på Wellington ikväll och sen sista passet frukost på malmen imorrn. Alla pass på 5 timmar så de är skönt:)


Mina nya julkulor
Glögg i rosa kopp
Globen:)

 
 
Ingen bild

Gammel-moster :)

8 november 2014 19:48

Kära Maria, be din doktor att du får ta en MR-röntgen, för mig låter det som du har vad man kallar hemifacial spasm. Det kan man se på en MR. Det kan behandlas med att man lägger en blockad med en Botox injektion (Botox kan användas till mycket mer än att släta ut rynkor och göra anknäbbar).Ryckningarna beror på att facialnerven ligger för nära en blodåder. Man kan också operera men att prova Botox är iallafall en bra start. Så pusha på din doktor så du får det gjort.
Kram
Gammel-moster :)

 
Ingen bild

Maria

9 november 2014 18:31

Jag har läst om detta nu och de är de första jag sprungit på sen i mars där allt stämmer, hur det börjat och hur det känns. jag har sett videos med personer som har samma ryckningar och det ser tilloch med lika dant ut.
Jag ska till vårdcentralen om cirka 1,5 vecka så då ska jag be att som ska undersökta detta. Får bara lugnande som jag inte ens behöver av dom. Nu ska de bli ordning:) tusen tack ^^

 
Ingen bild

Gammel-moster

9 november 2014 19:00

Tänk så bra att ha en gammel-moster i det vackra Norge som har en släng av Sherlock Holmes i sig. Stå på dig nu när du går till doktorn nästa gång. Hälsa mamma:)
Kram
Gammel-moster

Maria

10 november 2014 07:41

Jag hör av mig till Sherlock när de börjar krämpa nånstanas :)
Kul att du läser =)
De ska jag göra.
Stor kram till dig :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 4 mars 2015 11:17

http://nouw.com/livetigenomminiphone Här bor jag nu=)

Av Maria - 4 mars 2015 08:43

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 6627329673"

Av Maria - 26 februari 2015 08:16


ska uppdatera mer snart men jobbar mycket nu. Får bara guld pass. Dvs långa pass mellan 9-11 timmar vilket gör att tid inte finns till så mycket men nu är jag ledig i 2 dagar och Niklas lillebror är här så vi ska umgås ordentligt. Han åker på söndag ...

Av Maria - 21 februari 2015 19:20


är på scandic malmen i helgen och kör frukost. Nånting mina ben inte tycker va så kul. Då bemanningen styrs av sjuka siffror så är de alltid för lite personal på 500-600 gäster så man springer och springer men endå så klagar gästerna. Man kan inte tr...

Av Maria - 20 februari 2015 08:24

känslan när man går ner i tvättstugan sjungades på "Kosmos, doktor kosmos. På en grön moped kommer här världens bästa veterinär" vad kom de ifrån? Jag som är den i världen so minst vill ha djur eller har nåt intresse plus är sjukt allergisk. Måste ...

Presentation


Tjej på 26 år som bor i Stockholm, Förlovad och sambo med världens finaste människa, pluggar till Undersköterska, klar våren 2015, jobbar extra och lever livet=)

Omröstning

Tycker du om vintern?=)
 Ja
 Nej
 Vem gör det?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards